کارگردان نمایش "قلیان اویونی" از راهیابی این اثر به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش کارگردان نمایش "قلیان اویونی" از راهیابی این اثر به جشنواره تئاتر فجر خبر داد و گفت: این نمایش با همکاری واحد نمایش صدا و سیمای مرکز زنجان و در قالب طنز به توصیف برخی از آئین‌های سنتی زنجان پرداخته است.

او افزود: آئین قلیان اویونی یکی از آئین‌هایی است که در زمان‌های قدیم در مجلس بزرگان برای تفریح و سرگرمی آن‌ها توسط هنرمندان اجرا می‌شد که البته از این آئین برای ایجاد صلح و آشتی در دعوا‌های خانوادگی نیز استفاده می‌شد.

قزلباش با اشاره به آئین ارتولاما گفت: این آئین از دیگر رسوم استان زنجان و مربوط به زمان‌های گذشته و مختص بانوان بوده است.

کارگردان این اثر اجرای این نوع نمایش‌ها را در راستای احیاء موضوعات بومی و سنتی مربوط به گذشته که ریشه در فرهنگ ما دارد دانست.

او بااشاره به اینکه این نمایش با حضورد هنرمندان صدا وسیماغی مرکز زنجان تولید شده است، گفت: نمایش قلیان اویونی از استان زنجان جزو نمایش‌های اه یافته به بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر است که از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ماه در تهران اجرا خواهد شد.
 
نویسنده این اثر هنری علیرضا فرید راد بوده و موسیقی نمایش نیز با کریم کاموسی می‌باشد.

او ادامه داد: هنرمندانی، چون محمد، ولی فروتن، جلال نوری، رضا جنتی، علی رضایی، زهره مسلمیون، متین اجاق فقیهی، علی عباسی، علی مهاجری، مبینا فیروزیف فرهاد ابوالفضلی و علیرضا فرید راد در این نمایش هنرنمایی می‌کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.