عملیات ساخت طرح کنترل سیلاب و آبخوانداری آب نیلو فراشبند با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان حنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ساخت  طرح سیلاب و آبخوانداری با مشارکت مردم محلی تا پایان امسال اجرایی می‌شود و سازمان جنگل‌ها اعتبارات لازم این طرح را تامین می کند.

او،  از مسئولان محیط زیست استان فارس درخواست کرد با  اقدامات لازم و اولیه برای تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه را در دستور کار خود قرار دهند.

عبدالحسن صمدنژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در سال‌های اخیر طرح های متعددی اجرا شده که این امر ناشی از توان بالای فنی و کارشناسی این اداره کل در انجام طرح های استراتژیک آبخیزداری است.

صمد نژاد، تصریح کرد: انجام طرح کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی آب نیلو فراشبند از جمله خواسته‌های به حق و دیرینه مردم  فراشبند بود که مطالعات آن در محدوده‌ای به وسعت ٢٣ هزار هکتار در سنوات گذشته انجام شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ادامه داد: طرح سیلاب و آبخوانداری پس از اجرای سفره‌های آب زیر زمینی دشت‌های فراشبند، آویز و گنبد را در محدوده‌ای به وسعت ١٧٠٠ هکتار تغذیه کرده که این امر به رونق تولید و احیای نخیلات منطقه کمک بسیاری می کند.

او،حجم آبگیری این سازه عظیم آبخیزداری را دو و نیم میلیون مترمکعب دانست و افزود: با تخصیص به موقع اعتبارات طرح سیلاب و آبخوانداری در کمتر از شش ماه آماده بهره برداری است.

همچنین حسن مقیم معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز درباره ضرورت اجرای طرح کنترل سیلاب آب نیلو اضافه کرد: شهرستان فراشبند قطب نخیلات استان فارس محسوب می‌شود که اکنون با افت شدید سفره‌های آب‌های زیرزمینی روبرو شده است.

او، اظهار کرد: کشاورزان با مشکلات فراونی بخاطر کم آبی روبرو هستند و اجرای طرح آبخوانداری می‌تواند به کشاورزی منطقه رونقی دوباره بخشد.

مقیم، اعتبار تعیین شده برای ساخت طرح سیلاب و آبخوانداری را ۲۰ میلیارد تومان برشمرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار