رئیس بازرسی کل کشور گفت: کارخانه ایران پوپلین از ظرفیت ویژه ای برخوردار است و باید از حداکثر ظرفیت اسمی آن برای تولید بهره برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام و المسلمین درویشیان،  رئیس بازرسی کل کشور، یکی از اعضای هیات همراه رئیس قوه قضاییه در سفر به گیلان در برنامه‌ای جداگانه از کارخانه ایران پوپلین، بخشی از خط تولید پارس خزر و همچنین محل دفن زباله در سراوان رشت دیدن کرد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان، رئیس بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید  از این سه محل گفت: در این بازدید‌ها از کارخانه ایران پوپلین و پارس خزر با بررسی وضعیت تولید در این دو کارخانه مشکلات پیش روی تولید و اشتغال آن بررسی شد و برای حل این مشکلات پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

او  مهمترین مشکل کارخانه ایران پوپلین را فرسوده بودن تجهیزات و امکانات دانست و گفت: کارخانه ایران پوپلین از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است که باید با سرمایه گذاری و نوسازی خط تولید کارخانه، از حداکثر ظرفیت اسمی آن برای تولید بهره برد.

رئیس بازرسی کل کشور مشکل اصلی کارخانه ایران پوپلین را در اختیار نداشتن سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: بیشترین سهام این کارخانه در اختیار بانک‌های ملی و تجارت است که با بررسی شرایط سرمایه گذاری در کارخانه برای حل مشکل سرمایه در گردش آن چاره اندیشی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان در حاشیه بازدید از کارخانه پارس خزر هم گفت: این کارخانه از نظر مالی مشکلی نداشته و با روند مناسب تولید، محصولات متنوع آن از بازار مناسبی برخوردار بوده و سود ده است.

او  افزود: طبق گفته مسئولان این شرکت روند کند در اختیار قرار گرفتن ارز برای تهیه مواد اولیه و برخی قطعات از خارج از کشور مهمترین مشکل کارخانه پارس خزر محسوب می‌شود.

رئیس بازرسی کل کشور در آخرین بازدید برنامه سفر خود به رشت از محل دفن زباله سراوان دیدن کرد و با اظهار تاسف از وضعیت به وجود آمده در این پارک جنگلی گفت: شرایط بسیار وخیمی در این محل حکم فرماست و ورود شیرابه زباله‌ها به سفره‌های زیرزمینی آب و دیگر منابع آبی و کشاورزی گیلان بسیار تاثر برانگیز بوده و سلامت هم وطنان بسیاری را به خطر انداخته است.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با انتقاد از تاخیر در ساخت تصفیه خانه شیرابه زباله‌های سراوان و رسیدگی نکردن مسوولان شهرداری رشت به مشکلات سراوان، تصریح کرد: برای حل این مشکل بزرگ باید پیگیری‌های ویژه صورت گرفته و با سرعت هرچه بیشتر تصمیمات جدی گرفته شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.