مدیر شهرداری منطقه ۳ توسعه کسب و کار و فراهم کردن بستری مناسب برای کارآفرینی را از اولویت‌های کاری شهرداری این منطقه اعلام کرد.

محمد رضا فیضی منش مدیر شهرداری منطقه ۳ در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه کاهــــش آســــیب‌های اجتماعــــی یکی از اهداف اساســــی شــــهرداری منطقه ۳ در اجرای ایــــن طرح بوده و توانمندســازی مناطق محروم همدان در این جهت به جدیت در بخش‌های مختلف پیگیری خواهد شد.

او با اشاره به این که سالن کسب و کار فرهنگسرای ولایت می‌تواند بســــتر ورود مردان و زنان آن منطقه را به بازار کسب و کار فراهم کند تصریح کرد: ارائه خدمت و امکانات اولیه و کم هزینه به شــــهروندان، اســــتفاده از ظرفیتهــــای محلــــی درجهت توســــعه فرهنگ کارآفرینی و توانمندســــازی افراد محلی، ارتقای خدمات همه جانبه به منظور تبدیل شهرداری ازســــازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی، ترویج و ارتقای فرهنگ کســــب و کار و کارآفرینی و نیــــز افزایش میزان مهارت‌های شهری و ارتقاء توانمندی‌های کارآفرینان، از اهداف فرهنگسرای کسب و کار ولایت است.

مدیر شهرداری منطقه ۳ همدان با اشاره به برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های ملی و مذهبی گفت: برگزاری مراســــمهای جشــــن و عزاداریدر مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، آذین بندی منطقــــه بــــه فراخــــور مراســــمهای مختلــــف، نصــــب دیوارنــــگاره، نصــــب تمثــــال شــــهدا در ایــــام محرم وســــاخت المان آیت الله تالهی را از دیگــــر برنامه‌های فرهنگــــی شــــهرداری منطقــــه ۳ بیان کــــرد و اظهــــارداشت: در ایام شیوع کرونا نیز با برنامه‌هایی از قبیل نصب بنر، پخش بروشــــور و نیز اجــــرای نمایش‌های خیابانی توســــط مردان نقرهای، اطلاع رسانی و آموزش شــــهروندی از طریــــق فضــــای مجازی جهــــت آ گاهی بخشی به شــــهروندان در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا ورود کردیم.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سطح شهرداری منطقه ۳ همدان فیضی منش با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در جهت ساماندهی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و تشویق شــــهروندان به مشــــارکت در فعالیت‌های بدنی به منظور برخورداری از شــــهروندانی سالم گفت: بــــه همین منظور شــــهرداری منطقه ۳ اقــــدام به ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در محلات مختلف این منطقه به ویژه محله‌های کم برخوردار کرده است.

فیضی منــــش اظهار داشت: ســــالن ورزشــــی فرهنگســــرای ولایت در دوطبقه و با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان درحال ساخت است.
او با اشاره به این که این سالن نزدیک به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشــــته است بیان کرد: نسبت به توســــعه ورزش شــــهروندی در محلات مختلف شهرهمدان تاکید ویژه‌ای ازسوی شــــهردار همدان شده اســــت و به همیــــن منظور ارتقا ســــطح کمــــی و کیفی
فضا‌های ورزشــــی را در بوستان‌های سطح منطقه دردستور کار داشته ایم.

ساخت فوتبال دستی در پارک شاهد برای نخستین بار در همدان

مدیر شــــهرداری منطقه ۳ همدان به ساخت ۴ زمین ورزشی در بوستان‌های شهرداری این منطقه اشاره کرد و ادامه داد:به همین منظور ۴ زمین ورزشی شــــامل: ۱ زمین در کوی خضرو ۱ زمین در محله زمین شــــهری، و ۲ زمین در شهرک شــــهید مدنی، زمیــــن فوتبال چمــــن مصنوعی غدیر در کوی خضر، زمین فوتبال چمن مصنوعی شــــهید فخــــری زاده، زمیــــن فوتبــــال چمن مصنوعی نشــــاط شهرک شهید مدنی را بنا کرده ایم که ۳ زمین مجهز به چمن مصنوعی استاندارد شده است و یک زمین ورزشــــی نیز مجهز بــــه کفپوش چند منظــــوره جهت ورزش‌های مختلف است.

فیضی منــــش بــــا بیان این که دو مســــیر ســــامت را نیز در شــــهرک مدنــــی ایجاد کردیم تصریــــح کرد: برای نخســــتین بار در همدان زیرســــاخت فوتبال دســــتیانسانی در پارک شاهدساخته شد.

او بــــا تاکید بر ایــــن که همه بوســــتان‌های منطقه ۳ مجهز به وسایل بازی و کفپوش استاندارد شده اند، افزود: یــــک مجموعه ســــت ورزشــــی مخصوص معلولین و کمتوانان جسمی نصب شده است.

این مسئول بیان کرد: طرح شــــهر دوســــتدار کودک نیز برای نخســــتین بــــار در منطقه ۳ اجرا شــــد و کلنگ نخستین اتاق کودک و مادر نیز در جهت طرح همدان شهر دوستدار کودک در بوستان شهروند اجرا شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار