همتی زاده گفت : واژگونی و خروج از جاده بیشترین علل وقوع حوادث ترافیکی در جاده‌های برون شهری استان در ۲۴ ساعت گذشته اعلام شده است.

همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت : در بررسی‌های صورت گرفته در بحث تصادفات برون شهری در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین علل وقوع حوادث ترافیکی از نوع واژگونی و خروج از جاده اعلام شده است.

او افزود : شرایط جوی آب و هوایی و وضعیت جغرافیایی جاده‌های کوهستانی و پرپیچ و خم استان از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر وقوع تصادفات واژگونی و خروج از جاده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد: رانندگی با سرعت غیر مجاز و غیر مطمئنه در جاده‌ها به علت عدم تناسب با وضعیت سرعتی که برای جاده تعریف شده باعث واژگونی و خروج وسیله نقلیه از جاده می‌شود.

او اضافه کرد : علل‌های مختلفی مانند نداشتن آج لاستیک، برف پاک کن، سیستم گرمایشی، آب گرفتگی سطح معابر و همچنین عدم رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی در حین رانندگی از عواملی هستند که به طور مستقیم در تصادفات واژگونی و خروج از جاده نقش دارند و رانندگان در هنگام تردد باید بر روی علل‌های یاد شده تمرکز کنند.

همتی زاده در پایان به رانندگان توصیه کرد: در هنگام رانندگی با تمرکز کافی و بدور از هر گونه عجله و شتاب بی مورد در جاده‌ها رانندگی کنند و بدانند که حوادث رانندگی همیشه در کمین رانندگان بی احتیاط است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.