مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چهار بهره‌بردار بخش کشاورزی این استان حائز رتبه برتر کشوری شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بهزاد شهرکی مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حاشیه تجلیل از کشاورزان نمونه کشور که با حضور رییس جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد  اظهارداشت: همه ساله شناسایی، انتخاب، معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان برتر با هدف ارتقای جایگاه حرفه‌ای کشاورزی، ایجاد انگیزه برای فعالان بخش و تشویق آنان به منظور تلاش و استمرار در تولید، الگوسازی، شناخت ظرفیت‌های تولیدی و ترویج و توسعه الگوهای موفق مورد توجه قرار می‌گیرد.

او افزود: در این راستا در سال زراعی ۹۸- ۹۹ در سیستان وبلوچستان از میان ١٣۵ پرونده معرفی شده بهره برداران برتر شهرستان ۵۶ نفر به عنوان نمونه برتر استانی انتخاب و به وزارت جهادکشاورزی معرفی شدند.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: کشاورزان نمونه استان شامل ١٠ نفر از بخش زراعت، هشت نفر از بخش باغبانی، هشت نفر از بخش ترویج، پنج نفر از بخش آب و خاک، چهار نفر از بخش صنایع روستایی و بازرگانی، هفت نفر از بخش تولیدات دامی، ٢ نفر شیلات آبهای داخلی، چهار نفر شیلات آبهای فرا ساحلی، یک نفر منابع طبیعی و آبخیزداری،سه نفر عشایری و چهار نفر سازمان تعاون روستایی بوده که از این تعداد چهار نفر به عنوان برگزیدگان برتر ملی و یک نفر به عنوان نمونه برتر( شایسته تقدیر) معرفی شدند.

او تصریح کرد: عبدالرشید نارویی بهره بردار نمونه سیستم آبیاری بارانی(کلاسیک ثابت)، عبدالعزیز دهانی تولید کننده نمونه خرما، محمد رضا بزی دامدار نمونه عشایر،حسین اقراز صیاد نمونه ماهیان صنعتی و محسن سرحدی نسب مروج مسوول پهنه برگزیده نمونه و شایسته تقدیر شدند.

شهرکی افزود: در راستای انتقال تجربیات و آموزش به سایر بهره‌برداران کانون‌های یادگیری در واحدهای بهره‌برداری نمونه‌های بخش کشاورزی در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده که امیدواریم با استمرار این موضوع شاهد دستیابی به کشاورزی پایدار و حصول اهداف بلند وزارت جهاد کشاورزی در عرصه تولید و خود کفایی باشیم.

سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری، وزیر و مسوولان وزارت جهاد کشاورزی در تهران و سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور همزمان در هشتمین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار