نیک‌روش گفت: مقابله با پدیده تک فرزندی، تشویق به ازدواج و مقابله با طلاق از موضوعاتی است که در تغییر نرخ رشد جمعیت کشور موثر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی صبح امروز در نشست خبری رویداد مثبت دو که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار کرد: خانواده از مهم‌ترین آرمان سازنده جامعه محسوب می‌شود و ارتقای سطح خانواده‌ها از مسائل مهم جامعه محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر موضوعات فرزند آوری، رشد جمعیت و تحدید نسل از دغدغه‌های مهم در حوزه خانواده محسوب می‌شود. مقام معظم رهبری هم مکرر نسبت به موضوع کاهش نرخ رشد جمعیت هشدار‌هایی را فرموده اند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی بیان کرد: بر اساس آمار، کاهش نرخ رشد جمعیت از دهه هفتاد شروع شده و در سال گذشته به پایین میزان خود یعنی کم‌تر از یک درصد رسیده است.

او با اشاره به محور‌های رویداد افزود: مقابله با پدیده تک فرزندی، چالش‌های ناباروری، تشویق به ازدواج و مقابله با طلاق از مواردی است که این  در تغییر نرخ رشد جمعیت کشور موثر هستند.

نیک‌روش تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما نمونه‌ای از یک حرکت اجتماعی بزرگ به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی ملت ایران بوده است. بنا بر فرمایش رهبری هر جایی که مردم حاضر در صحنه بودند در آن موضوع کشور موفق عمل کرده است.

او افزود: انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه، سرآغاز پیروزی حرکت مردم به سمت قله‌های افتخار است. جنبش دانشجویی برای حل مشکلات کشور پیشتاز است و در زمینه موضوع خانواده و جمعیت اقدامات مهمی را انجام داده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: برای ایجاد خانواده‌های کیفی و کمی قوی باید اقدامات بیشتری با شتاب بالاتر در کشور انجام شود. در حال حاضر اصلاح برخی از روند‌ها زمان بر است. اگر شرایط ازدواج ۱۲ میلیون نفر که در سن ازداوج بوده سهل و آسان شود، این افراد سریع‌تر به تشکیل خانواده روی می‌آورند. باید نگاه ما به جمعیت و خانواده تغییر پیدا کند.

حمایت همه جانبه از طرح‌های خوب در حوزه خانواده و فرزند آوری

در ادامه مراسم جهانی معاون فرهنگ ساز سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: ما به دنبال افزایش مشارکت مردم و جامعه در حوزه خانواده و فرزند آوری هستیم. با نصب یک جمله مناسب در تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی تبلیغات خوبی در حوزه خانواده خواهد شد.

او ادامه داد: ما به کمک افراد صاحب ایده آمده تا طرح‌های خود را اجرایی کنند. ما از طرح‌های مناسب در حوزه فرزند آوری و خانواده حمایت‌ می‌کنیم. مسئله فرزند آوری و جمعیت در گذشته به خوبی حمایت نمی‌شد اما پس از فرمایشات رهبری، مجموعه‌های مختلف در زمینه فرزند آوری و حوزه خانواده اقداماتی را انجام داده اند.

خانواده مهم‌ترین عنصر هر جامعه است

در ادامه مراسم حسینی دبیر رویداد مثبت دو گفت: خانواده مهم‌ترین عنصر هر جامعه است و اگر خانواده سالم باشد جامعه سلامت خواهد بود. امروزه متاسفانه خانواده از جایگاه مقدسش خارج شده است.

او افزود: با بررسی اسناد مختلف در حوزه خانواده رویکرد خانواده محوری در نهاد‌های مختلف گنجانده نشده است. در سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه جمعیت نقش خانواده بسیار مهم نشان داده شده است. مردم باید در حوزه خانواده باید از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.

حسینی بیان کرد: امروزه موضوع اقتصاد بر خیلی از مسائل سایه افکنده است؛ بحث ازدواج و فرزند آوری هم تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. در دوران کرونایی آمار ازدواج افزایش پیدا کرده و علت این امر حذف مراسم‌های مختلف و آداب نادرست پرهزینه است.

باید فرهنگ سازی خوبی در زمینه خانواده  انجام شود

در ادامه مراسم سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان گفت: مسائل اجتماعی تا زمانی که تبدیل به یک گفتمان عمومی نشود، اجرایی نخواهد شد. ما باید گفتمان‌های اصلی انقلاب را به صورت جهشی در سطح جامعه ایجاد کنیم.

او ادامه داد: در فضای سیاسی و اجتماعی گفتمان‌های مختلف به خصوص در زمینه خانواده و عدالت خواهی تبدیل به خواست مردم شده است، یکی از ضعف‌های ما این است که نتوانستیم گفتمان را به تقاضای عمومی تبدیل کنیم.

سلیمانی گفت: باید فرهنگ سازی خوبی در زمینه خانواده و جمعیت همچنین فرزند آوری انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مقابله با تک فرزندی!!! باید گفت مقابله باگرانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد کریم پناه
۱۷:۵۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خانه متری سی میلیون حداقل
خیار کیلویی سی هزارتومان جوانان بی کار و هزاران آیتم بد چه امیدی برای زاد آوری و ازدواج وجود دارد بهتره به جای بیان مسائلی که نمک به زخم مردم می پاشه وضعیت اقتصاد و شادی مردم را فراهم کنید مابقی نتایج خود به خود بدست می اد
آخرین اخبار