مدیر کل شیلات مازندران از کاهش ۲۱ درصدی صادرات ماهیان گرمابی مازندران با بسته شدن مرز‌های عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران در نشست خبری با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی صادرات ماهیان گرمابی در دو ماه گذشته در مقایسه با ۹ ماهه قبل از آن، گفت: بسته شدن مرز‌های عراق به روی واردات ماهیان گرمابی از ایران، علت این سیر نزولی در صادرات است.

او افزود: اگر عراق بخواهد این سیاست خود را ادامه دهد، پرورش دهندگان ماهیان گرمابی در مازندران، با چالش جدیدی در کاهش شدید قیمت محصولات خود رو به رو خواهند شد.

اسحاقی با اشاره به افزایش ۵۲ تنی صادرات گوشت ماهیان خاویاری، گفت: صادرات مستقیم خاویار پرورشی از مازندران به آذربایجان برای نخستین بار در ماه گذشته صورت گرفت.

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه اگر مشکلات مرزی حل شوند، افزایش صادرات به ۵۷ درصد نیز خواهد رسید، افزود: قزل آلا، خوراک ماهیان و کنسرو‌های ماهی نیز از دیگر محصولات شیلاتی هستند که به کشور‌های افغانستان، عراق و آذر بایجان صادر می‌شوند.

تعدیل شرکت‌های مازندرانی پره در هاله‌ای از ابهام

اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران گفت: قرار بود از بخش هدفمندی یارانه‌ها مبالغی به سه استان شمالی کشور برای تعدیل و تثبیت شرکت‌های تعاونی پره تعلق گیرد، اما برخلاف گلستان و گیلان، این مبلغ تاکنون به مازندران پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه ۱۴ شرکت تعاونی در میانکاله عملا غیرفعال بوده و دریافتی‌های آن ها مخارج ماهیانه شان را هم تامین نمی کند، افزود: با بسته شدن این شرکت‌ها حق انتفاع خوبی به ۵۲ شرکت تعاونی پره دیگر استان تعلق خواهد گرفت.

اسحاقی با اشاره به حذف حرفه صیادی از مشاغل سخت و زیان آور پس از سال ۹۲، گفت: متاسفانه صیادان هنوز هم مجبور به پرداخت حق بیمه‌ی ۲۷ درصدی بوده و تامین اجتماعی عدم رابطه‌ی کارگری و کارفرمایی در این حرفه را علت تعلق نگرفتن حق بیمه‌ی ۱۰ درصدی به صیادان می‌داند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.