مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۳۲ هزار جلد سجل برای فاقدان شناسنامه بعد از انقلاب در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: با اشاره به صدور بیش از ۲ میلیون شناسنامه مکانیزه پایگاه محور در سیستان و بلوچستان به منظور اتقان، حفاظت اسناد و امنیت مدارک هویتی اظهارداشت: یکی اقدامات برجسته ثبت احوال استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا شاخص ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی است.

او با بیان اینکه هم‌اینک ۹۸ درصد ولادت‌ها و ۹۳ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی ثبت می‌شود افزود: یکی از مهمترین موارد در افزایش ثبت‌ها دسترسی به ادارات و نمایندگی‌ها بوده که بر این اساس افتتاح ۲۹ اداره و نمایندگی در سیستان وبلوچستان باعث افزایش سطح دسترسی مردم، تسهیل و تسریع در امر خدمات‌رسانی شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: آرشیو چهار میلیون سند سجلی موجود در بایگانی ثبت احوال استان، افزایش سطح امنیت اسناد، خدمات‌رسانی برخط و آنلاین در تمامی ادارات و ارائه تمامی خدمات در محل سکونت افراد از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

او با بیان اینکه صدور ۹۲ درصد کارت هوشمند ملی برای افراد بالای ۱۵ سال سیستان و بلوچستان در راستای تحقق دولت الکترونیک و احراز هویت انجام شده خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت مخابراتی و خط فیبر نوری ادارات ثبت احوال به منظور افزایش سرعت خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان، راه‌اندازی چهار دفتر پیشخوان ارائه‌دهنده خدمات ثبت احوال در استان برای افزایش سطح دسترسی مردم و تسهیل در خدمات‌رسانی از دیگر اقدامات این اداره کل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

دهمرده تصریح کرد: خدمات‌رسانی در هشت بیمارستان شاخص سیستان و بلوچستان و یک آرامستان در زاهدان برای افزایش سرعت، تسهیل در خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان هم برگ دیگری از خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است.

او بیان کرد: اسناد سجلی مهمترین سند هویتی یک فرد درجامعه است که نقش اساسی دربرنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار