سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آزمون "تربیت مربی دوره آموزشی پایه" هلال احمر با حضور ۱۳۰ نفر از جوانان و داطلبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر با هماهنگی سازمان داوطلبان و جوانان برای تأمین مربیان مورد نیاز در هلال احمر به منظور تدریس در دوره‌های پایه مهارت‌های داوطلبی، خانه‌های هلال، آمادگی در برابر مخاطرات و طرح داد رس اقدام به برگزاری این آزمون همزمان با سراسر کشور کرده است.

او افزود: آزمون تربیت مربی دوره آموزشی پایه به صورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در حال انجام است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پذیرفته شدگان در این آزمون برای تدریس در دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه باید در دوره تربیت مربی کد ۳ شرکت کرده و در صورت اخذ مدرک به عنوان مربی کد ۳ کمک‌های اولیه خواهند بود.

طاهری یادآوری کرد: استان زنجان در حال حاضر ۱۰۵ مربی خانم و آقا دارد که این مربیان در حال حاضر برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اعضای خانه‌های هلال در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آموزش‌های مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی موجب توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع افراد آموزش دیده به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارت‌های مالی گسترده در بحران می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از طرفی نیز آمادگی در برابر مخاطرات، اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح محسوب می‌شود.

طاهری گفت: هر چه این آموزش‌ها بیشتر شود و جامعه هدف بیشتری را در جامعه تحت پوشش قرار دهیم، خود مردم می‌توانند در ساعت‌های اولیه حوادث طبیعی و غیرطبیعی تا رسیدن نیرو‌های امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.