به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پژو پارتنر الکتریکی ۲۰۲۱ در نوع خود یک ماشین معمولی، اما بی نظیر است. علیرغم اینکه یک وانت بار با طراحی استاندارد است، اما به یک بخش بسیار کوچک از ونهای برقی تعلق دارد که رقابت در آن به چند مدل محدود میشود و در این گروه، خودروی الکتریکی با پارامترهای پژو پارتنر الکتریکی یکی از موارد مورد علاقه در صنعت است.
پژو پارتنر الکتریکی یک خودرو فرانسوی برقی است که امکانات بسیار ویژه ای دارد. از آنجا که پژو پارتنر الکتریک یک وانت است، یعنی یک وسیله نقلیه تجاری، بنابراین نباید انتظار قدرت زیاد و پویایی عظیمی از آن داشته باشید. در حقیقت، موتور الکتریکی خودرو ۶۷ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است.
این خودرو برای کار در خدمات شهری کاملاً قابل قبول است. موتور پژو شریک الکتریکی با باتریهای لیتیوم یون ۲۲.۵ کیلووات ساعت تأمین میشود که ۱۷۰ کیلومتر برد ون برقی را تأمین میکند. پویایی شتاب تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۸.۵ ثانیه است.
این وسیله نقلیه الکتریکی میتواند از یک شبکه برق رسانی خانگی استاندارد و سه فاز و همچنین از یک ایستگاه شارژ با قدرت بالا شارژ شود. زمان شارژ بسته به نوع انتخاب شده از ۸ ساعت تا ۳۰ دقیقه متفاوت است.
در بیرون، پژو پارتنر الکتریک یک ون با تناژ کوچک معمولی، از نوع کلاسیک است، یعنی یک محفظه بار همراه با یک کابین دارد. در کاپوت اتومبیل نه یک موتور دیزلی بلکه یک موتور الکتریکی جای گرفته است. باتریهای ماشین در پایین و در امتداد کل محفظه بار قرار دارند، فضای داخلی زیادی برای حمل کالا حفظ شده است.
ون ۲۰۲۱ Peugeot e-Partner مجهز به یک موتور برقی ۱۳۴ اسب بخاری است که نیروی خود را از یک پک باتری لیتیوم ایون ۵۰ KhW میگیرد و بر روی پلت فرم جدید EMP۲ طراحی شده است. حداکثر سرعت این مدل ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت بوده و با یکبار شارژ کامل قابلیت پیمایش مسافتی ۲۷۵ کیلومتری را دارا است.
انتهای پیام/
بسیار عالی بود از وزیر محترم صنایع در این امور خواهانیم فقط با یک تلفن زدن به کارخانه تولیدی پژو و فلوکس بگویند که بیایند و محصولاتشان را خودشان در بازار فروش خودرویی ایران بفروش برسانند در مدلهای مختلفش نه می خواهد ریالی ارز خارج کنید نه می خواهد بهتون فشار بیاید و بگویید بودجه نداریم خود کارخانه داران تولیدی خودرهای پیشرفته با کله میان و خودروهاشون رو به قیمت کارخانه خودشان مستقیما بدون واسطه گری و دلال بازی که قیمتهای خودروهاشون رو چند برابر کنند با قیمتهای ارزان به فروش می رسانند با روشهای منصفانه خودشان و ئبازار خودروسازی ایران هم رقابتی میشود و از هر لحاظ پیشرفت میکند و قیمت خودروهای داخلی هم بسیار افت می کند و به قیمتهای واقیی خودشان می رسند و دست از انحصار طلبی شامورتی در صنعت خودرو سازی هم بر می دارند و سال به سال به پیشرفتهای عادلانه خواهیم رسید و با جهان خارج هم از هر لحاظ در تعاملید .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .