با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، کلنگ ساخت بزرگترین کارخانه تولید کربنات سدیم خاورمیانه در استان هرمزگان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، در دهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور سعید زرندی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، کلنگ ساخت بزرگترین کارخانه تولید کربنات سدیم خاورمیانه در استان هرمزگان به زمین زده شد.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: با بهره برداری از شرکت پاسارگاد کربنات برای ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۷ هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

قاسمی افزود: این کارخانه که بزرگترین کارخانه کربنات سدیم در خاورمیانه محسوب می‌شود، با سرمایه گذاری ۱۶۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی، سالانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کربنات سدیم سبک و سنگین تولید خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


سعید زرندی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت:هدف اصلی راه‌اندازی واحد‌های معدنی و صنعتی ایجاد ارزش افزوده بالا است.

زرندی افزود: توسعه فناوری و صادرات اصلی‌ترین راهبرد در هرمزگان است و وجود منابع معدنی و واحد‌های صنعتی در این استان یک فرصت مهم برای توسعه کشور است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز به سرعت بخشی در روند سرمایه گذاری در استان برای کم کردن اثرات تحریم ها، افزایش تولید و اشتغال تاکید کرد.

بهره‌برداری از شرکت توسعه گچ متین سمنان، چند طرح در شرکت آلومینیوم هرمزگان و طرح توسعه پترو کالای هگمتان نیز امروز آغاز شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.