با فوت ۱۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۷۹ هزار و ۹۳۹ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز (یکشنبه، ۹ خرداد) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۸۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۵۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۹۳۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۴۴۱ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۴ هزار و ۲۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۱۹ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تزریق بیش از ۴ میلیون واکسن کرونا

تا کنون ۳ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵۱۵ هزار و ۹۰۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۱۰ هزار و ۵۳ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در شرایط قرمز، ۲۱۴ شهر در شرایط نارنجی و ۲۲۱ شهر در شرایط زرد قرار دارند.

آخرین آمار کرونا در ایران


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
لطفاً بررسی کنید چرا افرادی که واجد شرایط نبودن تنها به وسیله حضور خانوادشون جز کادر های ستادی شبکه های بهداشت هر دو دوز واکسنشون و گرفتن ؟
واقعا اعصاب آدم بهم میریزه که خانواده های بیمار ما در اولویت نیستن اونوقت قاچاقی برای خانواده هاشون واکسن میزنن ، مگر سیستم موجود نیست ؟ چرا کسی نظارت نمیکنه ، به اسم اینکه یه واکسن شکست ، واکسن تزریق میشه به شخص های دیگه .....
تأسف داره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۵:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
برای شفای کامل و عاجل بیماران صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
خیلی زشته این حجم از فوتی. ..