۲ طرح جمعیت هلال احمر با حضور رییس امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان در دهه فجر در این استان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ولی پور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در آیین افتتاح نخستین آشیانه و سوله چند منظوره امدادی- پشتیبانی هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این استان یکی از مناطق با ظرفیت و شاخص کشور است که به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای ارتباطی ترانزیتی با کشور افغانستان و حادثه خیز بودن نیازمند تامین تجهیزات امدادی و پشتیبانی مورد نیاز است.

مهدی ولی پور افزود: با ساخت سوله امدادی و آشیانه بالگرد برای سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور یکی از نیازهای اساسی جمعیت هلال احمر استان در سالجاری مرتفع شده است.

او  ادامه داد: بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با هدف تسریع در عملیات امداد و نجات در این مکان مستقر می‌شود تا در مواقع لازم فعالیت داشته باشد.

رییس سازمان امداد و نجات کشور همچنین در مراسم افتتاح انبار امدادی - پشتیبانی سیب و سوران گفت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به عنوان محور پاسخگویی فوری به انواع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی دارای یک برنامه‌ریزی اصلی است که تمام برنامه‌های آن بر اساس این محور طراحی، اجرا و عملیاتی می‌شود.

او  افزود: در همین راستا انبارهای مواد و تجهیزات امدادی یکی از اجزای مهم پیشتیبانی نیروهای امدادرسان هلال احمر در عملیات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به حادثه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث است و انبار به عنوان مکانی امن و مناسب نقش ویژه‌ای در ارائه خدمات یادشده دارد.

ولی پور اظهارداشت: در بحث افزایش آمادگی‌های رویارویی و پاسخگویی به انواع حوادث، این سازمان بدنبال تجهیز، تقویت و بروز کردن وسایل و تجهیزات امدادی است.

او ادامه داد: هم‌اینک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای ۴۱۰ انبار امدادی و بیش‌از ۵۳۰ سوله امدادی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: هلال احمر فراتر از سطح منطقه‌ای و کشوری است و در هر نقطه از جهان حادثه‌ای رخ دهد امدادگران و داوطلبان هستند که به یاری آنها می‌شتابند.

احمدعلی موهبتی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی ترانزیتی کشور  افغانستان یکی ازاستان‌های حادثه‌خیز  محسوب می‌شود و از طرفی به دلیل مجاورت با چند استان مهم کشور لازم است از ساختاری قوی و منسجم برای مداخله مؤثر در بحران و امداد و نجات برخوردار باشد.

او  ادامه داد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت و پتانسل نیروهای جوان، امدادگر و داوطلب آمادگی لازم را در برابر حوادث و سوانح دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سوله چند منظوره از سال ۱۳۹۸ با اعتباری بیش از ۱۱۴میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵ هزار مترمربع ساخته شده است.

علیرضا میربها الدین افزود: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انبار امدادی - پشتیبانی سیب و سوران با حضور رییس سازمان امداد و نجات کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
درود