مسئول بسیج سازندگی فارس:

تعاونی‌های ‌اشتغالزا جهشی در ایجاد شغل است

مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: تعاونی‌های اشتغالزای بسیج، جهشی در ایجاد شغل و توانمندسازی جوامع روستایی ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل قزل‌سفلی در حاشیه بازدید از برخی فعالیت‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در شهرستان پاسارگاد، گفت: بسیج سازندگی در راستای توانمند کردن مردم روستاهای مختلف و محله های شهری کم‌برخوردار، اقدام به تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال‌زا کرده است.

او با بیان اینکه تاکنون در فارس ۱۵۸۹ صندوق اشتغالزای مردم یار تشکیل و با کمک مردم این صندوق ها به ایجاد ۱۳۹ تعاونی منجر شده است، ادامه داد: این صندوق های قرض الحسنه و تعاونی ها در عرصه‌های مختلف صنایع دستی، مباحث تولیدی، خدماتی و توزیع زمینه‌ساز راه‌اندازی اشتغال خرد و خانگی خوبی شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: تاکنون در شهرستان پاسارگاد ۳۶ صندوق قرض الحسنه اشتغالزای مردم یار تشکیل شده و ۴ تعاونی ماحصل تشکیل این صندوق ها بوده است.

قزل سفلی ادامه داد: با کمک صندوق کارآفرینی امید، مبلغ ۸ میلیارد تومان در مرحله اول به ۱۳۱ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی مردم یار بسیج وام واگذار شده و در مرحله دوم و طی روزهای آینده ۸ میلیارد به این صندوق‌ها اعطا می‌شود تا برای کمک به اشتغال زایی خرد و خانگی منجر شود.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اهداف این تعاونی‌ها و صندوق‌های اشتغالزای مردم یار بسیج، گفت: تلاش می کنیم با راه اندازی این تشکل‌ها، توسط مردم برای مردم اشتغال ایجاد شده و امکان استقلال نسبی روستائیان را فراهم شود.

مشاور ارشد مدیرکل صندوق کارآفرینی امید کشور و سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان فارس در این بازدید مسئول بسیج سازندگی فارس را همراهی کرده و از فعالیت‌هایی نظیر گلیم بافی، عروسک بافی، نخ ریسی با دستگاه، خیاطی، چرم دوزی، خیاطی، پرورش دام های چند قلوزا بازدید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار