مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از ایجاد ۴ هزار و ۶۰۰ شغل مستقیم و ۱۵ هزار شغل غیرمستقیم در حوزه گردشگری طی ۲ سال گذشته خبر داد.

 سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون با صدور ۱۱۵ پروانه جدید تأسیسات و مؤسسات گردشگری هزار و ۵۸۹ تخت به تخت‌های اقامتی افزوده شده است و ظرفیت اقامتی استان به بیش از ۲۳ هزار و ۷۴۲ تخت رسیده که بر همین اساس شاهد ایجاد ۴ هزار و ۶۰۰ شغل مستقیم و ۱۵ هزار شغل غیرمستقیم در صنعت گردشگری استان هستیم.

تأسیس ۲۶ اقامتگاه بوم گردی در نقاط مختلف در جهت توسعه گردشگری

 او ادامه داد: یکی از برنامه‌های توسعه گردشگری استان توزیع مکانی و افزایش مدت ماندگاری مسافر بوده است که بر این مبنا راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی به‌ویژه در مناطق کمتر شناخته‌شده استان هدف‌گذاری شده که در این مدت‌زمان موفق به تأسیس ۲۶ اقامتگاه بوم گردی در نقاط مختلف در جهت توسعه گردشگری عشایری و روستایی شده‌ایم. 

محسن نژاد افزود: با توجه به ضرورت معرفی هر چه بیش‌تر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان به‌ویژه در بازار‌های هدف گردشگری، میزبان گروه‌های مختلفی از آژانس‌های مطرح، تور اپراتورها، مستندسازان، شبکه‌های تلویزیونی و اینفلوئنسر‌ها و وبلاگ نویسان از کشور‌هایی مانند چین، روسیه، پاکستان، عراق و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس بوده‌ایم که در قالب تور‌های آشنا سازی با حمایت معاونت گردشگری کشور وارد استان فارس شدند.

او تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حضور این گروه‌ها تأثیر بسزایی نیز در معرفی ظرفیت‌های استان و افزایش ورود گردشگر از این کشور‌ها به استان فارس داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.