آمار بستری کودکان از اسفند ماه ۹۸ تاکنون در بیمارستان اکبر، یک هزار و ۱۷۹ کودک است که از بین کودکان بستری شده تا کنون ۱۰۱ نفر فوت کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا خادمی رئیس بخش آی. سی. یو کرونای بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: بیش از ۶۰ درصد انتقال ویروس به متخصصان اطفال دانشگاه علوم پزشکی از طریق ارتباط با کودکان است و بیشترین مرگ در کودکان به دلیل درگیری قلبی، ریوی، کبدی و بیماری‌های متوالی است.


او با اشاره به اینکه مرگ‌ومیر کرونا در کودکان حدود سه درصد از کل بستری‌ها در خراسان رضوی را شامل می‌شود، افزود: فوت ناشی از کرونا در کودکان به دو علت اتفاق می‌افتد، اولین علت درگیری‌های قلبی و عروقی و علت دوم فوت کودکان، بیماری زمینه‌ای است.

رئیس بخش آی. سی. یو کرونای بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد  ادامه داد: آمار بستری کودکان از اسفندماه سال گذشته تاکنون در بیمارستان اکبر که یکی از مراکز کرونایی استان است، یک هزار و ۱۷۹ کودک است که از بین کودکان بستری شده تا کنون ۱۰۱ نفر فوت کرده اند.

 خادمی در ادامه به تشریح سندروم کاوازاکی پرداخت و بیان کرد: سندروم کاوازاکی واکنشی است، همراه با تب چند روزه که ممکن است طولانی باشد و یکسری واکنش‌های التهابی که بیشتر قلب و عروق کودکان را درگیر می‌کند.

او تصریح کرد: این بیماری معمولا در سنین شیرخوارگی به بعد شکل می‌گیرد وعموما کودکان پنج شش ساله را درگیر می‌کند، عموما در این سندروم درگیری قلبی و عروقی از جمله افت فشار خون و نارسایی قلبی وجود داد، همچنین درگیری ریوی و کبدی نیز داریم.

رئیس بخش آی. سی. یو کرونای بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا واکسیناسیون کرونا برای کودکان انجام نمی‌شودتاکید کرد: در پیک اول، بیشتر کودکان پنج تا ۱۰ سال مبتلا به کرونا شدند که در همه دنیا هم به این صورت بوده است و در اواخر آبان ماه که پیک مرگ‌ومیر بوده است، کودکان شیرخواره مبتلا به کرونای تنفسی می‌شدند.

او با اشاره به نگرانی سازمان جهانی بهداشت در خصوص کرونای کودکان افزود عدم تحرک کودکان و قرنطینه کردن آن‌ها خطر چاقی کودکان را تشدید می‌کند.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
مگر نمیگن پیک چهارم کرونا کودکان را بیشتر میگیره اون وقت چرا اولویت واکسن را به مسن ها دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
فقط بیمارستان اکبر واسه کودکان کرونایی؟ خیییلی بچه ها کرونا دارن بی علامت که توی رشدشون تاثیر میذاره.. بهتر نبود واکسن کرونا را واسه کودکان هم میزدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
این آمار فقط واسه بیمارستان امبره قطعا در بیمارستان های دیگر بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
ای وااااای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
چرا مردم مراعات نمیکنن ماسک نمزنن به خاطر این بچه های معصوم بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
خدایا خودت به بچه ها رحم کن
آخرین اخبار