خیار این محصول پر مصرف مدتی است در خراسان جنوبی فراتر از قیمت‌های معمول عرضه می‌شود و به دلیل کمبود به کیلویی ۲۰ هزار تومان هم رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کاشت خیار در زمستان فقط در جنوب کشور انجام می‌شود و کاهش شدید دما در جنوب کرمان و سرمازدگی محصولات کشاورزی، قیمت خیار را در بازار افزایش داده است.

یکی از فروشندگان میوه و تره بار درباره افزایش قیمت خیار می‌گوید: نمونه درجه یک صادراتی این محصول هفته پیش با قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسید که به ۲۲ هزار تومان رسید و هم اکنون با قیمت ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

همچنین نمونه دیگر این محصول هم هفته پیش با قیمت ۸ هزار تومان از میدان میوه و تره بار خریداری می‌شد که هم اکنون با افزایش قیمت، کیلویی ۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

وعده کاهش قیمت تا دو هفته آینده

نایب رئیس اتحادیه میوه و تره باربیرجند  از کاهش قیمت چشمگیر خیار تا دو هفته آینده خبر می‌دهد.

مفاخر می‌گوید: خیار، چون محصول وارداتی به استان است، عمدتا از شهر‌های جیرفت، چابهار، بوشهر و دیگر مناطق گرمسیر تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: با توجه به اعلام هواشناسی درباره وزش باد شدید در هفته گذشته، محصول گلخانه داران و تولیدکنندگان ۶۰ تا ۷۰ درصد به علت باد بردن پلاستیک ها، آسیب دید و از بین رفت.

 نایب رئیس اتحادیه میوه و تره باربیرجند بیان کرد: با از بین رفتن بوته‌های خیار، دچار کمبود این محصول در استان شدیم و به دنبال عرضه کم خیار، قیمت آن هم افزایش یافته است.

مفاخر ادامه داد: با افزایش دمای هوا در روز‌های آینده، قیمت خیار هم تا دو هفته آینده و نهایتا قبل عید کاهش چشمگیری خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
جالبه تو استانی که قطب محصولات گلخانه ای و خیار هست، قیمت خیار سر به فلک کشیده...خدایی نمیدونیم این تسهیلاتی که مسئولان میگن برای راه اندازی گلخانه های خیار و گوجه فرنگی میدن، کجا میره....