نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: روند کاهش بودجه لرستان نه تنها متوقف شد بلکه بودجه سال آینده استان رشد قابل توجهی نیز نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مرتضی محمودوند،نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: در چند ماه گذشته در راستای تخصیص آب استان اقدامات و پیگیری‌های مهمی انجام شده و در کمیسیون امنیت آب این مهم مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

به گفته او تاکنون در این راستا سه جلسه تشکیل شده و موضوع بروز سیل در ۲ رودخانه کشکان و سیمره و رودخانه سزار با دانشگاهیان بحث و گفتگو شده است.

او افزود: این نشست‌ها بصورت جلسه رسمی برگزار شد چرا که در آینده بیشترین بحران‌های جهانی بحث آب است و تلاش می‌شود برون رفت این بحران‌ها در قالب این کمیته مطرح شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات سالم بیان کرد: در این راستا تلاش می‌شود که در استان لرستان انتخابات سالم، پرشور، باصداقت با آرامش و عادلانه برگزار شود و حقوق همه شرکت کنندگان حفاظت می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در لرستان آسیب‌های جدی به حوزه دموکراسی وارد شده است و باید تلاش کنیم در انتخابات آینده موضوع حل شود.

محمودوند با اشاره به ضرورت شفافیت آرا و صحن علنی طرح ارایه شده در مجلس بیان کرد: این طرح مورد دفاع قرار گرفته است و اسناد موجود در این راستا به مردم ارایه خواهد شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح معیشتی تصویب شد و منابع به صورت منطقی اعلام شد گفت: طرح معیشتی سفره خالی مردم است و بودجه باید اجرا شود و به مردم نیازمند برسد چراکه برخی از مردم در تنگای شدید قرار دارند.

او با بیان اینکه حقایق باید بیان شود افزود: برخی از مردم استان دچار مشکلات اقتصادی هستند و این شرایط زیبنده مردم ولایی، سرافراز و نجیب زاده لرستان نیست.

محمودوند عنوان کرد: بیش از ۴۰ سال است که لرستان در جلسات مشورتی مجلس و موضوع بودجه ضربه می‌خورد و در کمیسیون تلفیق دفاعی از لرستان نشده و حق لرستان داده نشده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دشمنان از هرحربه‌ای برای ممانعت از ورود دارو به ایران استفاده می‌کنند، اما مدعی آزادی ورود دارو به کشور هستند و طرح راهبردی پاسخگوی زیاده خواهی‌های استکبار و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته او طرح راهبردی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح شد چراکه معیشت مردم و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی باید تقابلی داشته باشند و این طرح مقابل دشمنان ملت ایران با ۹ بند به تصویب رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹ بند طرح راهبردی امروز سیاست کلان جمهوری اسلامی را به بدخواهان ملت ایران دیکته می‌کند اظهار داشت: این طرح در مقابل تحریم‌های کمرشکن در حوزه‌های تخصصی بسیار جامع و کامل است و با بالاترین رای به تصویب رسید و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.