حجت الاسلام پناهیان در دلیجان:

امام محمد باقر (ع) یک فقیه شهید بود

استاد حوزه و دانشگاه خواستار توجه بیشتر عموم مردم به شخصیت عظیم امام محمد باقر علیه السلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در شب میلاد امام باقر علیه السلام در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهر دلیجان به تبیین شخصیت امام محمد باقر علیه السلام و شاخصه انقلابی بودن پرداخت.

استاد حوزه و دانشگاه به جایگاه رفیع و مقام بلند حضرت امام محمد باقر علیه السلام به عنوان یک فقیه شهید، اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر عموم مردم به این شخصیت عظیم شد.

اصرار بر عقلانیت و دفاع از منافع ملی تعریفی بود که این خطیب کشوری از انقلابی بودن ارائه کرد.

مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان خطیب برجسته کشوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مسجد جامع شهر دلیجان برگزار شد.

امام محمدباقر علیه السلام امام پنجم شیعه ملقب به باقرالعلوم به روایتی در اول ماه رجب سال ۵۷ هجری قمری در شهر مدینه، دیده به جهان گشود.

امام باقرمحمد علیه السلام که از ۵۷ سال عمر گرامیشان حدود ۱۹ سال امامت شیعیان را برعهده داشت، جنبشی علمی پدید آورد که در دوره امامت فرزندش امام صادق (ع) به اوج خود رسید به طوری که بنیانگذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی شیعه و بلکه اسلام شمرده می‌شود.

از امام باقر (ع)، روایات بسیاری در زمینه‌های فقه، توحید، سنت نبوی، قرآن، اخلاق و آداب نقل شده است و در دوره امامت ایشان، تدوین دیدگاه‎های شیعه در رشته‌های گوناگون مانند اخلاق، فقه، کلام، تفسیر آغاز شد.

آن حضرت هنگامی که خردسال بود در واقعه کربلا حضور داشت و از ۵۷ سال عمر با برکتشان ۴ سال با جدش امام حسین (ع) همراه بود و سپس ۳۵ سال با پدرش امام سجاد (ع) زندگی کرد.

پدر امام محمد باقر (ع) امام سجاد (ع) و مادرش فاطمه دختر امام حسن مجتبی (ع) بود و به این صورت نخستین فرد از نسل امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.