مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد ۸۳ و بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رستم حسن زاده مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص اهدای خون در استان ۲۷ نفر به ازای یک هزار نفر و بالاتر از میانگین کشوری است.
 
رستم حسن زاده با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ ،۲۲ هزار و ۵۰۰ مراجعه به انتقال خون استان گزارش شده است افزود: در این مدت ۲۲ هزار واحد خون و فراورده های خونی به بیمارستان های استان و هشت هزار واحد خون و فروارده های خونی به بیمارستان های استان های معین ارسال شد.
 
حسن زاده بیان کرد: هم اکنون سه پایگاه انتقال خون در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت پذیرای اهداکنندگان خون است.
 
مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه ذخیره خون استان هم اکنون به اندازه استاندارد یعنی چهار روز است گفت: در دوران کرونا نیز هیچ گونه کمبود خون در استان احساس نشد.
 
او افزود: استقبال خوب شهروندان استان از اهدای خون باعث شده این سازمان پاسخگوی ۹۸درصد از نیازهای خونی بیمارستانی و ۱۰۰درصد از نیاز بیماران تالاسمی در استان باشد.
 
حسن زاده با اشاره به اینکه از هر کیسه خون اهدایی چهار فرآورده در استان تولید می شود بیان کرد: مدت زمان نگهداری فراورده های مختلف خون متفاوت است به همین دلیل بهترین محل ذخیره خون در بدن انسان است.
 
مدیرکل انتقال خون استان گفت: در هنگام بروز حوادثی مانند سوانح رانندگی، سوختگی‌ها، عمل جراحی و به ویژه نوزادان نارسی که به زردی دچار می‌شوند، نیاز به تزریق خون ضروری است.
 
حسن زاده افزود: بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های خون محسوب می شوند.
 
او بیان کرد: بیمارانی مانند تالاسمی و هموفیلی نیز برای بهره مندی از یک زندگی طبیعی در تمامی عمر به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خون دریافت می کنند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.