سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانور پناهگیری زلزله در ۱۴ خانه هلال زنجان با شعار" ایران آماده" همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانور پناهگیری ویژه خانه‌های هلال همزمان با سراسر کشور با شعار "ایران آماده" به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف ارتقاء سطح آگاهی مردم برگزار شد.


او افزود: مانور سراسری تمرین پناهگیری در زلزله ویژه خانه‌های هلال با هدف کاهش تلفات و خسارت‌های ناشی از زلزله، انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، ارتقاء فرهنگ ایمنی، افزایش آگاهی مردم و ایجاد آمادگی انجام شد.


طاهری ادامه داد: آمادگی مقابله با حوادث، کاهش آسیب‌های جانی و مالی و خود امدادی از دیگر اهداف برگزاری مانور پناهگیری ویژه خانه‌های هلال در استان زنجان می باشد.


او در ادامه سخنان خود گفت: تمرین پناهگیری و ایمنی، در مرحله پناهگیری صحیح و خروج از محل تخلیه و رفتن به فضای باز از برنامه‌های این مانور در ۱۴ خانه‌های هلال بود.


سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان افزود: مانور تمرین پناهگیری در زلزله با حضور و نظارت مستقیم معاونت آموزش و پژوهش، امدادو نجات و امور داوطلبان با مشارکت همه اعضای خانه هلال ۱۴ روستا و شهر در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ماهنشان، ابهر، ایجرود، طارم و ابهر برگزار شد.


طاهری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۲ خانه هلال در مناطق شهری و روستایی زنجان فعال هستند، گفت: بیش از ۲ هزار نفر در گروه‌های سنی  مختلف  در ۱۱۳ خانه هلال عضو هستند و عضو گیری در ۴۹ خانه هلال نیز در دست انجام است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.