رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ساماندهی دامداری‌های دام سبک در قالب شهرک‌های دامپروری در این استان یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت و ضرورت تجمیع دامداری سبک در استان اظهار داشت: ساماندهی دامداری‌های دام سبک در شهر‌ها و روستا‌ها در قالب شهرک‌های دامپروری یک ضرورت است.

او افزود: پراکندگی دامداری‌ها در سطح استان باعث تخریب اراضی و تهدیدات زیست محیطی شده است و به سبب یکپارچگی سازی اراضی در بخش کشاورزی باید از ظرفیت‌های شهرک‌های کشاورزی بهره برد.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: در شرایط کنونی مدیریت اراضی یکی از راهبرد‌های اصلی جهاد کشاورزی است و با توجه به محدودیت‌های منابع مالی با استفاده از ظرفیت قانونی شهرک‌های کشاورزی می‌توان ساماندهی و تحول در بخش دامپروری را رقم زد.

او ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از مسئول امور دام شهرستان منابع طبیعی، اموراراضی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست و دامپزشکی در راستای مکان یابی و استعداد یابی براساس شرایط منطقه از قبیل نزدیکی به منابع آب و گاز تشکیل شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار