مقامات ژاپن اعلام کردند قطعی برق ناشی از وقوع زلزله دیروز، تأثیر منفی در ذخیره‌سازی ایمن واکسن‌های کووید-۱۹ در دمای لازم نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاتسونوبو کاتو، از اعضای حزب لیبرال دموکرات ژاپن، امروز یکشنبه گفت که قطع برق ناشی از زلزله اخیر در ژاپن تأثیر منفی در ذخیره سازی ایمن واکسن‌های کووید-۱۹ در دمای لازم نداشته است.

ژاپن روز جمعه ۴۰۰ هزار دوز واکسن فایزر دریافت کرد و وزارت بهداشت قرار است پس از تأیید هیئت بهداشتی دولت، استفاده از آن را به طور رسمی آغاز کند.

کاتو در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه که آیا قطعی برق تاثیری در ذخیره دوز‌ها گذاشته است گفت: ذخیره سازی در دمای مورد نیاز انجام شده است.

هیئت بهداشتی ژاپن واکسن فایزر را برای همه افراد بالای ۱۶ سال تأیید کرده است. انتظار می‌رود این واکسیناسیون از روز چهارشنبه آغاز شود. بیست هزار کارمند بخش بهداشت و درمان ژاپن در اولویت دریافت این واکسن قرار دارند.

یاد آور می‌شود دیروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر در استان فوکوشیما ژاپن رخ داد. این لرزه در حوالی ساحل شرقی جزیره هونشو در ساعت ۱۱:۰۷ ظهر و در عمق ۶۰ کیلومتری زمین به ثبت رسیده است. این زلزله به رغم قدرت بالا خطر سونامی به دنبال نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار