اجرای طرح مهارت آموزی دانش آموزان در اصفهان + فیلم

اجرای طرح کشوری مهارت آموزی دانش آموزان به صورت آزمایشی در اصفهانبرگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا نظریان مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان در  آیین آغاز اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت که در دبیرستان عطیه اصفهان برگزار شد، گفت: این طرح در راستای اجرای سبد تحول بنیادین انجام گرفت و یکی از اهداف این سند، حرکت از سوی حافظه محوری به مهارت محوری است ، یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، ترغیب دانش آموزان و هدایت آن‌ها به سمت مهارت محوری است.

نظریان با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰۰ دانش آموز تحت  پوشش این طرح قرار گرفته اند افزود: طرح مذکور به صورت آزمایشی برای دروس کار و فن آوری و فرهنگ و هنر در پایه آغاز ، در پایه هشتم ادامه  و در پایه نهم با دریافت کارت مهارت آموزی پایان می پذیرد و دانش آموزان می توانند به بازار کار ورود پیداکنند. 

او ادامه داد: دانش آموزان در پودمان‌های مختلف مانند کار با برق، کار با چوب، تئاتر، طراحی سنتی و ... مشغول به یادگیری می‌شوند که در نهایت منجر به مهارت آموزی آن‌ها خواهد شد.

فراهم سازی زیرساخت‌های شغلی دانش آموزان

مرضیه یداللهی مدیر مدرسه درباره این طرح گفت: دانش آموزان در طی دوره متوسطه اول یک مهارت را به صورت تخصصی آموزش خواهند دید و سپس با دریافت کارت مهارت، می‌توانند به راحتی و به عنوان یک فرد مفید در جامعه نقش ایفا کنند و شغل مورد نظر خود را ادامه دهند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.