مدیرکل امور هماهنگی و اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: استان سمنان جزو برترین استان‌های کشور در جمع آوری زکات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  آیت الله سیدمحمدشاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در جلسه شورای زکات استان سمنان تلاش‌های کمیته امداد این استان و مردم نیکوکار استان در جمع آوری زکات را در شایسته تقدیر دانست و گفت: فریضه زکات پایه و اساس دین و عامل رفع بسیاری مشکلات و آسیب‌ها ومعضلات جامعه از جمله فقر است.

مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام استان سمنان از دوبرابر شدن زکات پرداختی مردم استان سمنان در یازده ماهه امسال درمقایسه پارسال خبرداد و گفت: درآمد استان سمنان از بخش پرداخت زکات‌های مردمی امسال به حدود ۲۷ میلیارد تومان رسیده که این رقم پارسال ۱۳ میلیارد تومان بود.

خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان ه. م توجه به نیاز‌های روز جامعه بخصوص اشتغال و جوانان در پرداخت و هزینه کرد زکات پرداختی مردم را ضروری دانست.

حجت الاسلام محمد طا‌ها مهری مدیرکل امور هماهنگی و اجرایی زکات کمیته امداد کشور نیز با اشاره به اینکه استان سمنان جزو برترین استان‌های کشور در جمع آوری زکات است افزود: در کشور نیز در ۱۱ ماهه امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که این رقم در مقایسه با پارسال بیش از صد درصد افزایش دارد.

توجه به توسعه مراکز نیکوکاری زکات در کشور و طرح صندوق قرض الحسنه زکات که در استان سمنان راه اندازی شده است از جمله اقداماتی است که حجت الاسلام مهری از آنهابه عنوان طرح‌های مربوط به هزینه کرد زکات برای اشتغال و ازدواج جوانان یاد کرد.

در این جلسه از تعدادی فعالان و مروجان و نیکوکاران پرداخت زکات استان نیز قدردانی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار