کارشناس هواشناسی کردستان گفت:هوای استان کردستان از اواخر وقت سه شنبه با ورود سامانه ناپایدار به منطقه برفی و بارانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خسرو سیف پناهی کارشناس هواشناسی کردستان گفت:با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی،از امروز دوشنبه تا روز سه شنبه جو استان، پایدار بوده و بجز افزایش پوشش ابر (بخصوص از بعدازظهر سه شنبه) و گاهی وزش باد پدیده دیگری نخواهیم داشت.

او افزود: از اواخر وقت سه شنبه تا صبح شنبه هفته آینده سامانه‌ای فعّال بارشی از نیمه غربی کشور عبور کرده که موجب پوشش ابر، مه، وزش باد گاهاً شدید، بارش باران و برف، رعدوبرق و در گردنه‌ها و ارتفاعات استان کولاک برف خواهد شد.

سیف پناهی بیان کرد:بارش‌ها در کل استان قابل توجه بوده، ولی از لحاظ شدت و مقدار برای روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه و برای شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، سقز، دیواندره، کامیاران، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی کردستان گفت: انتظار می‌رود بتدریج از بعدازظهر چهارشنبه با توجه به سرد شدن هوا و تبدیل بارش‌ها به شکل برف، اختلال در تردد‌های بین شهری و روستایی، در مناطق یاد شده نیز رخ دهد.

او افزود:روز‌های پنجشنبه و جمعه از میزان بارش‌ها کاسته شده، ولی همچنان در بعضی از ساعات شاهد بارش در برخی از مناطق غربی و جنوبی استان هستیم.

سیف پناهی درپایان گفت:همچنین از روز پنجشنبه با خروج تدریجی شاخه اصلی سامانه بارشی از سطح منطقه و افزایش پایداری هوا، شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و شدت گرفتن سرما و یخبندان، بخصوص در مناطق شمالی و شرقی استان، تا اواسط هفته آینده خواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.