در گزارش زیر طرز تهیه چلوکباب برگر را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه  چلوکباب برگر آشنا کنیم.


مواد لازم:

برنج ۲ فنجان
آب ۳ لیوان
خیارشور ۳ عدد
گوجه فرنگی ۱ الی ۲ عدد
کاهو ۲ برگ
پنیر ورقه‌ای ۲ ورقه
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
آرد یک قاشق غذاخوری
روغن به میزان کافی
نمک کمی
سس مایونز اختیاری
سس کچاپ اختیاری


بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از خورش ماهی تند جنوبی و سه مدل گمنه بوشهری خوشمزه تا چند نوع شیرینی مخصوص عید نوروز و یک ژله خاص و متفاوت + تصاویر


مرحله اول تهیه چلوکباب برگر:

در قابلمه دو فنجان آب می‌ریزیم و روی گاز می‌گذاریم. کمی نمک می‌زنیم و برنج را داخل قابلمه می‌ریزیم. با حرارت کم صبر می‌کنیم تا آب برنج کم شود و بپزد. برنج باید خمیری باشد و قابلیت شکل پذیری داشته باشد. (از اون برنج خمیرا که بعضی وقتا از دستمون در می‌ره و کسی نمی‌خوره)

برنج کته را با دست ورز می‌دهیم. به دستمان کمی آب می‌زنیم و برنج را به چهار قسمت تقسیم می‌کنیم و یک قسمت را بر می‌داریم و با دست گلوله کرده و پهن می‌کنیم. بقیه برنج را هم به همین شکل پهن می‌کنیم.

در تابه‌ای روغن می‌ریزیم و بعد از گرم شدن روغن آن‌ها را سرخ می‌کنیم.

گوشت چرخ کرده را در ظرفی می‌ریزیم و یک تخم مرغ داخل آن می‌شکنیم. یک قاشق آرد اضافه کرده و ورز می‌دهیم. از گوشت گلوله‌های اندازه برنج سرخ شده درست می‌کنیم و سرخ می‌کنیم.

برنج‌های سرخ شده را بجای نان یکی از زیر مواد قرار می‌دهیم و روی آن کباب تابه ایمون و خیارشو و کاهو و گوجه فرنگی و پنیر ورقه‌ای می‌چینیم (همه این مواد باید ورقه‌ای خرد شده باشد.) و کمی از سس کچاپ می‌زنیم و یکی دیگر از برنج‌های سرخ شده را از روی مواد می‌گذاریم. به این ترتیب یه غذای عجیب و خوشمزه داریم که برای امتحان طعمش هم که شده توجه خیلی از افراد را به خود جلب خواهد کرد.

منبع:مامی فود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.