رییس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش ۵۲ درصدی موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در استان نسبت به هفته گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه موارد بیماری کووید ۱۹ در استان نسبت به هفته گذشته ۷۵ درصد، موارد مرگ بر اثر این ویروس ۵۲ درصد و موارد بستری در بیمارستان‌ها ۶۵ درصد افزایش یافته که این موضوع بسیار نگران کننده است، گفت: در هفته اخیر موارد بیماری در استان به شدت بالا رفته و اکنون وارد پیک سوم بیماری در خوزستان شده ایم.

او افزود: موج اول بیماری در تابستان و موج دوم را در پاییز داشتیم که کوتاه بود و موج سوم که با شیب بالایی همراه است از زمستان امسال آغاز شده است.

علوی  به اشاره به کاهش  رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان اظهار داشت: قبل از فصل زمستان وقتی در وضعیت آبی قرار گرفتیم، مردم تصور کردند خطر کرونا رفع شده و رعایت نکات بهداشتی  قدری کم رنگ شد که این موضوع باعث شد موارد بیماری سیر افزایشی پیدا کند.

 رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در مطب پزشکان ۸۳ درصد، در مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی ۷۲ درصد، بانک‌ها و ادارات ۹۰ درصد، پایانه‌های برون و درون شهری ۵۰ درصد و نانوایی‌ها حدود ۵۲ درصد شیوه نامه‌های  بهداشتی رعایت می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: مردم اگر می‌خواهند عزیزی را از دست ندهند و یا در مرگ عزیزی دیگر نقش نداشته باشند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، ماسک بزنند و در موارد غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.