رییس مرکز بهداشت شادگان با اشاره به بی توجهی کسبه نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: وضعیت شیوع کرونا بحرانی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، افشین دریانبرد رییس مرکز بهداشت شادگان وضعیت فراگیری کرونا در این شهرستان را بحرانی توصیف کرد و گفت: براساس بررسی به عمل آمده و در پرسش از مبتلایان به کرونا، بازار و اصناف عامل اصلی انتشار ویروس کرونا در شهرستان است.

او افزود: با توجه به وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ در شهرستان، محدودیت‌های ویژه‌ای برای خلوت شدن بازار و مکان‌های عمومی پرتردد در این شهرستان پیش‌بینی شده است که باید به صورت جدی اجرایی شوند.

دریانبرد با بیان اینکه اصناف شادگان به هیچ عنوان شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را طی هفته گذشته رعایت نکردند و نتیجه آن ورود شهرستان به شرایط فوق بحرانی کرونا است، اظهار داشت: با شرایط بحرانی که شهرستان با آن درگیر است بازار و اصناف باید تعطیل شوند و در کنار تعطیلی بازار نیاز به همکاری و مشارکت مردم است، اگر مردم رعایت کنند شهرستان تا ۲ هفته آینده از شرایط بحرانی خارج خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت شادگان با اشاره به نظارت بر رعایت قوانین بهداشتی در سطح شهر و بازار این شهر بیان کرد: محل کسب و کار افرادی که دستور‌های پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نکنند پس از اخطار پلمب می‌شوند، این در حالی است که در شادگان تاکنون ۸۰۰ فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است که باید در منازل خود قرنطینه شوند، اما نیاز‌های روزمره این افراد باید تامین شود.

او با اشاره به اینکه شهرستان شادگان امروز بیش از روز‌های گذشته نیازمند پشتیبانی از سوی گروه‌های جهادی، گروه‌های مردم نهاد، بسیج و ادارات است که امیدواریم بسته‌های حمایتی برای این ۸۰۰ نفر تامین شود تا این شهرستان از رنگ قرمز کرونا خارج شود، ادامه داد: آمار بیماران بستری در روز‌های اخیر روند افزایشی داشته است و وضعیت بحرانی این شهرستان از نظر شیوع بیماری کرونا روند رو به رشد داشته و فشار کاری بر مدافعان سلامت بسیار بالا است.

دریانبردتاکید کرد: اگر شهروندان دورهمی خانوادگی و برگزاری مراسم عزاداری و عروسی را تعطیل نکنند روند شیوع کرونا در شادگان غیرقابل کنترل‌تر خواهد شد و امکانات درمانی این شهرستان پاسخگوی بیماران بستری نخواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.