قاسمی گفت: علت قطعی آب مربوط به اجرای عملیات تقویت شبکه آبرسانی است و تا امروز جمعه شرایط به حالت عادی باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکل قطعی طولانی مدت آب برخی مشترکان زاهدانی گفت: علت قطعی آب مربوط به اجرای عملیات اتصال خط دوم انتقال آب چاه نیمه به زاهدان جهت افزایش ظرفیت تولید آب این شهر در تابستان آینده بوده که مرحله اول آن مدتی پیش با موفقیت انجام، اما در مرحله دوم مشکلاتی پیش آمد که متاسفانه منجر به قطعی آب و نارضایتی شهروندان شد.

او با بیان اینکه متاسفانه زاهدان با تنش جدی آب مواجه است که این وضعیت در تابستان به دلیل گرمای هوا، استفاده از کولر‌های آبی و در نتیجه افزایش مصرف آب بحرانی‌تر خواهد بود افزود: تنها راه برون‌رفت اجرای خط دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان بوده، اما به دلیل زمان‌بر بودن این طرح تصمیم گرفتیم تا یک طرح ضربتی انجام و مشکل کم آبی مشترکان به‌طور موقت رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با هدف افزایش ظرفیت انتقال آب ورودی به تصفیه‌خانه و رفع بخشی از کمبود آب زاهدان عملیات اتصال بخشی از خط دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان آغاز شد تصریح کرد: با حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه در دشت حرمک و اجرای خطوط جمع‌آوری و انتقال آب به ایستگاه شماره ۲ افزایش دبی آب به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه را خواهیم داشت.

او  با اشاره به اینکه با وجود اینکه ما همه امکانات را بسیج کرده بودیم اتفاقی در خط افتاد و مشکل نشتی داشتیم، اما هم‌اینک این مشکل برطرف و پمپاژ آغاز شده خاطرنشان کرد:مجبوریم ابتدا شبکه‌ها را پر کنیم تا آب به انتهای خطوط ما برسد.

قاسمی با اشاره به اینکه ما از شبکه زیباشهر شروع کردیم بعد از آن سایر مناطق را به ترتیب آبدار خواهیم کرد و سعی می‌کنیم تا آخر شب شرایط بهتر شود بیان کرد: همچنین ۵۰ دستگاه تانکر در سطح شهر مشغول آبرسانی به شهروندان هستندو مراکز حساس مانند اورژانس، مراکز درمانی و انتظامی نیز چنانچه نیاز پیدا کردند با شماره ۱۲۲ تماس تا آب با تانکر منتقل شود.

او با تاکید بر اینکه همکاران ما بدون وقفه در حال کار هستند افزود: پر شدن شبکه و برگشتن به حالت آب پایدار کمی زمان‌بر بوده بنابراین جای نگرانی نیست و از مشترکان خواهشمندیم برای رفاه یکدیگر نهایت صرفه‌جویی را داشته و از تماس‌های غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۷:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام متاسفانه امروز یکشنبه وآب زاهدان همچنان قطع هسته ،درحالی که مسئولین اعلام کردند که آب تاساعت 8شب شنبه وصل میشه اما هنوز وصل نشده لطفا پیگیری کنید امروز 5روزه که ماآب نداریم ودربه در دنبال آب میگیردیم وصف های نانوایی ها که واقعا خسته کننده شده ازشما خواهش میکنم پیگیری کنید.
آخرین اخبار