بیجندی گفت: بیشتر فارغ التحصیلان فاقد مهارت‌های لازم برای فعالیت در حوزه کار و اشتغال کشور هستند.

محمد صادق بیجندی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پدیده مدرک گرایی در کشور اظهار کرد: افزایش کمی دانشگاه‌ها باعث شده تا آموزش عالی ایران در رشته‌هایی توسعه پیدا کند که بازار کار خوبی نداشته و به اینصورت بیشتر افراد به سمت داشتن تنها مدرک دانشگاهی سوق داده شوند و این موضوع یک آسیب جدی در کشور است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: ورود همه دانشجویان به دانشگاه‌ها باعث شده تا بعد از مدتی با انبوهی از دانش آموختگانی مواجه شویم که دارای مدرک دانشگاهی هستند اما ساختار استخدامی و یا به کارگیری درستی برای آنها در  نظر گرفته نشده است.

او با بیان اینکه در دانشگاه‌ها توجه کمی به مهارت دانشجویان شده است، تاکید کرد: بیشتر فارغ التحصیلان فاقد مهارت‌های لازم برای فعالیت در حوزه کار و اشتغال کشور هستند که این روند باعث ایجاد مشکلات در جامعه شده است.

بیجندی اضافه کرد: اگر دانشگاه‌ها رشته‌های مرتبط با نیاز جامعه و صنعت کشور را مورد بررسی جدی قرار دهند، نیاز محور حرکت کنند و در کنار دانش نظری از دروس عملی و مهارتی بهره برداری کنند، حتما مشکل مدرک گرایی در جامعه حل می‌شود و فارغ التحصیلان زیادی وارد بازار کار خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
حالا هم که کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بیشتر مسئولان فاقد عرضه هستند چون بیشتر فارغ اتحصیلانی که الان بیکار هستند نتیجه ناکارامدی همین مسئولین هستند چون موقع استخدام میرن سراغ خنگ ترین آدم و استخدامش میکنند
آخرین اخبار