مدیر درمان تأمین اجتماعی یزد گفت: چاپ دفترچه‌های کاغذی درمان از امروز متوقف می‌شود.

محمد حسین توحیدی‌فر مدیر درمان تأمین اجتماعی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی درمان از ابتدای اسفندماه، گفت: از امروز بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه عکس دار و یا جلد دفترچه درمان به عنوان مدارک هویتی، خدمات درمانی را از کلیه مراکز کلینیک، پاراکلینیک، بستری و مطب پزشکان دریافت کنند.

او افزود: بیمه شدگان قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند استحقاق درمان خود را با یکی از روش‌های اعلام شده استعلام بگیرند.

توحیدی‌فر ادامه داد: روش اول؛ شماره گیری کد# ۱۶۶۶* از طریق تلفن همراه و انتخاب گزینه استحقاق سنجی، روش دوم؛ شماره گیری کد # ۱۴۲۰۴ و انتخاب گزینه استعلام اعتبار درمانی، روش سوم؛ شماره گیری کد# ۱۱۴۲۰، ۴*، روش چهارم؛ مراجعه به سایت medical.tamin.ir و روش پنجم؛ مراجعه به سایت pwa.tamin.ir است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد اظهار داشت: استفاده از سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ep.tamin.ir ساده است و در جلسات متعدد و کلیپ‌های آموزشی به پزشکان آموزش داده شده است.

توحیدی فر درباره نسخه نویسی و دریافت دارو پس از حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی، افزود: پزشکان با نام کاربری که در اختیارشان قرار گرفته می‌توانند به صورت کاملا الکترونیک برای بیماران دارو، ازمایش و یا خدمات پاراکلینیکی تجویز کنند، البته در صورتی که پزشکی امکانات یارانه‌ای در اختیار نداشته یا به این طرح وارد نشده باشد، می‌تواند در سرنسخه اختصاصی خود با درج کد ملی بیمار خدمات را تجویز نماید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد ادامه داد: بخش زیادی از مراجعات بیمه شدگان به کارگزاری‌ها برای تمدید یا چاپ دفترچه به طور کامل و صد درصد حذف می‌شود.

محمدحسین توحیدی فر به مزیت‌های این طرح برای پزشکان اشاره کرد و افزود: هشتاد درصد فرانشیز سهم سازمان فردای روز ویزیت به حساب پزشک واریز می‌شود. ضمنا پزشکان می‌توانند به درمان‌های گذشته بیمار و دارو‌های مصرفی او دسترسی داشته و مسیر درمان را ساده‌تر کنند. همچنین سامانه به پزشکان اجازه می‌دهد قالب‌های درمانی برای دسترسی ساده‌تر خود ایجاد کنند.

او افزود: از دیگر مزیت‌های حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی جلوگیری از تحویل اشتباه دارو از سوی داروخانه‌ها و بروز خطرات احتمالی، رفع مشکلات ناشی از تمام شدن برگ دفترچه بیمه و تحمیل هزینه‌های ناشی از آن، مشخص بودن نوع و میزان دارو دریافتی به عنوان سابقه برای بیماران است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد اظهار داشت: چرخه درمان یک چرخه به هم پیوسته است و طبیعی است که نفع این موضوع به همه خواهد رسید. داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها از مشکلات بدخطی پزشکان و خوانا نبودن نسخ رهایی خواهند یافت و دیگر نیازی به نگهداری و جمع آوری نسخ و تحویل آن به دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی نخواهند داشت.

توحیدی فر با اشاره به استقبال پزشکان و مراکز پزشکی از طرح حذف دفترچه‌های بیمه ادامه داد: تقریبا ۱۰۰ درصد پزشکان و ۹۹ درصد مراکز درمانی در این طرح ثبت نام نموده اند و در حال حاضر پزشکان بیش از ۸۵ درصد و مراکز درمانی بیش از ۴۵ درصد نسخ را بصورت الکترونیک تولید می‌کنند.

او با تأکید بر این که تمهیدات لازم برای قطع احتمالی اینترنت و یا در دسترس نبودن سامانه دیده شده است، گفت: سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به صورت آفلاین نیز طراحی شده تا پس از اتصال مجدد اینترنت نسخه الکترونیک تولید شود. ضمنا در صورت بروز مشکل در سامانه سربرگ مطب پزشکان حکم برگ دفترچه را خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.