مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۴ هزار و ۱۳۲ نفر در پویش مردمی مدرسه‌سازی استان مشارکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی اجرای طرح آجر به آجر اظهار داشت: اجرای پویش «من مادرم، همه بچه‌های ایران فرزندان من» از اول دی‌ماه در استان آغاز شد و تاکنون چهار هزار و ۱۳۲ نفر در این پویشمردمی مدرسه سازی شرکت کرده‌اند.

اوافزود: در راستای اجرای طرح تحول مشارکت‌های مردمی و آجر به آجر، تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد ریال از سوی زنان استان در این پویش جمع‌آوری شده است.

رهی با اشاره به اینکه تعهد اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان در این پویش احداث یک مدرسه ۲ کلاسه در روستای "سردبیشه" بخش بازفت شهرستان کوهرنگ است، گفت: اجرای این پویش تا پایان اسفندماه در استان ادامه دارد.

او ادامه داد: تعهد جمع‌آوری کمک در این پویش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که در صورت جمع‌آوری این میزان تعهد، به همین میزان نیز از اعتبارات ملی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساخت این مدرسه اختصاص داده می‌شود.

او اظهار داشت:خیران می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های اینترنتی ajorBajor.ir و MehreMadrese.ir با پیوستن به این پویش و پرداخت حداقل هزینه، پوستر مشارکتی خود را دریافت کنند.

رهی با تاکید بر اینکه همه افراد می‌توانند با هر میزان کمک در این طرح شرکت کنند، گفت: خیرین در صورتی که کمک آن‌ها بیش از ۲۵۶ میلیون ریال باشد، می‌توانند یک کاشی به نام خودشان یا هر نامی که در نظر دارند در مدرسه نصب شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای این طرح پیش بینی شده که ۱۷ هزار نفر مشارکت داشته باشند که می‌توان با سهیم کردن دانش‌آموزان، فرهنگیان و همچنین اعضای شورای آموزش و پرورش و خیرین این میزان را محقق کرد.

رهی با اشاره به اجرای طرح ملی آجر به آجر که در ماه محرم و صفر در سراسر کشور اجرایی شد، افزود: تعهد استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای احداث یک مدرسه ۲ کلاسه بود، با کمک یک مووسسه محقق شد.

رهی با اشاره بر اینکه در سال تحصیلی جدید ۵۷ طرح خیرساز نیمه‌تمام با ۳۹۳ کلاس درس و زیربنای ۱۰ هزار و ۸۴۰ مترمربع با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد، افزود:تفاهمنامه احداث ۶ مدرسه جدید نیز با خیرین منعقد شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به نقش خیرین در احداث مدرسه و تجهیزات فضا‌های آموزشی گفت: این استان در طرح آجر به آجر از نظر تعداد خیرین رتبه ۲۱ را کسب کرده است که نسبت به جمعیت دانش‌آموزی و همچنین جمعیت استان رتبه عالی است.

فرحناز قائدامینی بر نحوه رتبه‌بندی این طرح انتقاد کرد و گفت: شاخص‌های رتبه‌بندی این طرح باید براساس تعداد دانش‌آموز و همچنین جمعیت استان تغییر کند.

او افزود: اجرای طرح ملی آجر به آجر و پویش من مادرم در راستای تحقق سند تحول بنیادین است که بتوان از خرده خیران برای احداث مدرسه استفاده کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار