به گزارش حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، استریمینگ بازی یکی از روندهای رسانهای رو به رشد در حوزه بازی محسوب میشود که خصوصا با ظهور پدیده کرونا شدیدا رشد یافته و جدی شده است. آمار و ارقام اعلام شده توسط پلتفرمهای اصلی استریمینگ همچون توییچ یا یوتیوب در جهان یا آپارات گیم در ایران گواهی بر ین مسئله است که استریمرها در حال باز کردن جای خود در سبد سرگرمی مخاطبهای بازی هستند.
جهت حصول تخمینی برای این موضوع مهم، بخشی از نتایج پیمایش ملی ۱۳۹۸ بنیاد ملی بازیهای رایانهای در این بازینگاشت منعکس شده است. در بخشی از این پیمایش از بازیکنان (کسانی که حداقل یک ساعت در هفته با حداقل یکی از سه پلتفرم موبایل، رایانه یا کنسول بازی میکنند) در مورد میزان علاقه آنها به تماشای بازی کردن دیگران پرسش شده است. اگر چه تماشای بازی دیگران الزاما به معنای تماشای استریمینگ نیست و علاوه بر آن تماشای بازی والدین، فرزندان و دوستان و … را نیز شامل میشود.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/