سلاجقه با اشاره به بارش باران طی هفته آینده در کرمان گفت: این بارش ها جبران کمبودها نمی شود و کم بارشی شدید مدیریت تامین آب را می طلبد.

مریم سلاجقه، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه در هفته آینده بارش پراکنده و در ماه‌های اسفند و فروردین ۱۴۰۰ بارش در استان خواهیم داشت؛ اما جبران کمبود‌ها نمی‌شود، گفت: کم بارشی شدید در استان و تهدید منابع آب را شاهد هستیم.

او افزود: میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی  امسال تا امروز، ۳ اسفند ۲۵ و ۶ دهم میلیمتر بوده است.

سلاجقه با اشاره به اینکه میزان بارش بلندمدت در استان ۷۷ و ۸ دهم میلیمتر بوده است، بیان کرد: در سال زراعی پارسال تا این تاریخ، ۱۰۷ میلیمتر بارندگی در استان کرمان داشته ایم و میزان بارش‌ها طی امسال نسبت به زمان بلندمدت پارسال، ۷۶ درصد کاهش داشته است و  از نظر تامین سال آبی، امسال  ۱۹ درصد آب تامین شده است.

او بیان کرد: در مجموع در طول سال باید حدود ۱۳۴ میلیمتر بارندگی داشته باشیم تا منابع آبی تامین شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان پیش بینی کرد: گرچه طی اسفند  امسال و فروردین سال آینده، بارش در استان کرمان داریم که متاسفانه کمبود بارش‌ها را جبران نمی‌کند.

او بیان داشت: از ابتدای سال آبی امسال، بیشترین میزان بارش به شهرستان کوهبنان با ۸۱ میلیمتر و کمترین بارش به شهر‌های جنوبی استان اختصاص دارد.

سلاجقه با توجه به کمبود بارش در استان کرمان به کشاورزان توصیه کرد: برای بهره وری و محصول بیشتر با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی برنامه ریزی صورت گیرد. 

او تصریح کرد: باید متناسب با اقلیم، نوع کشت را تغییر دهیم تا ضرر‌های کمتری ببینیم. 

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: بارش باران ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار