محمد سرشار رشته توئیتی را در خصوص اظهار نظر شبکه‌های معاند درباره وجود حجاب در انیمیشن‌های ایرانی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سرشار مدیر شبکه کودک (پویا و نهال)  در حساب کاربری خود درباره اقدامات رسانه‌های معاند علیه حجاب شخصیت‌های زن در پویانمایی‌ها، رشته توئیتی را منتشر کرد. در ادامه متن و تصاویر منتشر شده از سرشار را مشاهده می‌کنید:

"امروز بی‌بی‌سی نگران مقلدان رهبر معظم انقلاب شده و یکی از استفتائات دفتر ایشان را در خصوص حجاب شخصیت‌های زن در پویانمایی‌ها، به شکل گسترده پوشش داده. شبکه رسانه‌ای مهاجم از این اقدام دو هدف را دنبال می‌کند: ۱ـ چهره رهبری را در بین هنرمندان داخلی و افکار عمومی خارجی مخدوش کند.

۲ـ جلوی پخش تولیدات موثر شبکه کودک مانند شهر موشکی، بچه‌های ساختمان گل‌ها (حسنا کوچولو) و ... را بگیرد. این صحنه‌ آرایی دشمن، بر اساس مبنا‌هایی ساده و روشن است: الف ـ هنر/صنعت پویانمایی در حال آماده شدن برای ساختن آینده هنر انقلاب اسلامی است.

ب ـ در رده سنی خردسال، پربیننده‌ترین کارتون‌ها ایرانی شده‌اند و به‌زودی این موج به رده سنی کودک هم سرایت خواهد کرد؛ پ ـ پروژه بی‌بی‌سی‌فارسی برای پخش برنامه‌های کودک شکست خورده و مخاطب پیدا نکرده؛ ت ـ سد تحریم‌ها درحال فرو ریختن است و...

خبر‌های داغی از صادرات انیمیشن‌ها و خدمات هنری جوانان ایرانی به خارج کشور شنیده می‌شود. ث ـ در روند‌های جهانی، انیمیشن در حال سبقت گرفتن از آثار رئال است و گردش مالی بالایی برای آن پیش‌بینی می‌شود. بنابرین طبیعی است که دشمنان جمهوری اسلامی نخواهند پیشرفت کشور را ببینند و...

با هر حربه‌ای، جلوی آن بایستند. حتی اگر این حربه، یک استفتای خاص از رهبر معظم انقلاب باشد. به خانواده‌های متدین و فعالان عرصه پویانمایی اطمینان می‌دهم که: اولا تولید پویانمایی‌های شبکه کودک بر اساس استفتائات مکتوب از دفتر رهبری بوده و چارچوب فقهی این اقدامات مشخص است.

ثانیا پیشرفت در حوزه پویانمایی نیازمند نوآوری‌های فقهی‌ای است که نیازمند هم‌اندیشی هنرمندان و دین‌شناسان است. باید مسایل مبتلابه هنرمندان به زبان فقهی پرسیده شود و پاسخ‌های فقهی به زبان هنرمندان بازگو شود. مقدمات این تعامل در شبکه کودک درحال پیگیری است و ...

مجموعه‌ای از پرسش‌های نوین هنری تدوین شده که از طریق بخش فقهی دفتر رهبر معظم انقلاب پاسخ خواهد گرفت. ثالثا نوآوری‌های فقهی رهبری در حوزه سلول‌های بنیادی عرصه‌های جدیدی را در جهاد علمی کشور گشود و مقدمه فقهی را برای رسیدن ایران به جایگاه یکی از کشور‌های برتر در این عرصه آماده کرد.

به امید خدا در عرصه جهاد فرهنگی نیز، این نوآوری‌های فقهی به کمک خواهد آمد تا پویانمایی‌هایی مطابق سبک زندگی اسلامی ایرانی و مناسب ذائقه جهانی در ایران تولید شود.

به دایه‌های انگلیسی مهربانتر از مادر هم عرض می‌کنم که در حوزه خردسالان و کودکان خود را شکست‌خورده بدانید و بساط دیگ حلوی خود را در جایی پهن کنید که جوانان مومن و انقلابی حضور ندارند. "

محمد سرشار

محمد سرشار

محمد سرشار

محمد سرشار

محمد سرشار

 سرشار

/ سرشار

سرشار

سرشار


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا مشخصه که چقدر از این دو تا انیمیشن (حسنا کوچولو و شهر موشکی) ضربه خوردن که دارن اینجوری تخریبشون می کنن. اتفاقا خیلی برنامه های قشنگی هستن و بچه های ما، هم خیلی دوست دارن هم خیلی چیز های مفید ازشون یاد گرفتن. مثلا همین مطلبی که توی خونه نیازی به حجاب نیست اما بیرون و جلوی نامحرم باید روسری سر کنیم رو خیلی قشنگ به بچه ها یاد دادن که هیچ جای دیگه مثل انیمیشن نمیشد به این خوبی نشون داد و آموزش داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا واقعا عالی هستن. این نفاوت لباس پوشیدن در درون و بیرون خونه خیلی لازم بود که خداروشکر در این انیمیشن ها بهش دقت شده.بسیار سپاسگزارم
آخرین اخبار