به منظور حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از تخریب اراضی مرتعی طرح ممیزی مراتع بر روی سه هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان فراشبند اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید صفری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراشبند، گفت: طرح  ممیزی به منظور تحقق اهداف و سیاست‌های سازمانی و حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و نیز شناسایی و تعیین صلاحیت دامداران مجاز اجرا شد.

او، با اشاره به اجرای طرح  ممیزی در مراتع برمج، سرقلیان، قلات مرغی و چهاربهره فراشبند، بیان کرد: ساماندهی و رفع اختلافات مرتعی موجود و تعیین حقوق دامداران از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است.

 صفری، با تاکید بر لزوم اجرای طرح راهبردی ۹ در ۹۹ ابلاغی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با هدف بهره برداری بهینه از مراتع کشور تصریح کرد: عرصه‌های مرتعی فراشبند به علت ظرفیت بالا مهم‌ترین منبع تغذیه دام‌ها بشمار می‌روند که این موضوع در بسیاری از موارد موجب ورود دام غیرمجاز به عرصه‌ها می‌شود که با انجام طرح ممیزی مراتع ضمن حفظ و صیانت از عرصه‌های مرتعی ذینفعان واقعی نیز شناسایی می‌شوند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراشبند با بیان اینکه منابع طبیعی بستر تولید است، ادامه داد: انتظار می رود با مشارکت مردم و بهره برداران این عرصه بتوان با اهتمام بیشتری از این عرصه‌ها حفاظت کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار