مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک‌فطرت با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار روستای بالای ۳۰ خانوار در استان فارس، اظهار داشت: در بدنه نظام و دولت دیدگاه مثبتی درخصوص جایگاه و اهمیت روستا‌ها وجود دارد و به همین دلیل در مناسبت‌های مختلف عمده افتتاح پروژه‌ها در حوزه روستایی مشاهده می‌شود.

او با بیان اینکه توصیه‌های بسیاری برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستا‌ها شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در روستاها، پیگیری محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال در راستای توسعه پایدار روستایی بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با اشاره به فعالیت ۲۵ دستگاه خدمت رسان به روستا‌ها عنوان کرد: برای انجام بهتر و موثرتر خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستا‌ها نیاز به انسجام و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط بود که به همین منظور طی چندسال اخیر تفاهم نامه‌های مختلفی را با دستگاه‌های خدمت رسان در روستا‌ها منعقد کردیم و توانستیم با ساماندهی مشکلات به توفیقات خوبی در روستا‌های استان فارس برسیم.

او با تاکید بر قابل قبول بودن فعالیت‌ها در حوزه روستایی ادامه داد: در زمینه‌هایی نظیر آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، تعویض شبکه‌های آب، توسعه و بهسازی معابر و دسترسی به اینترنت کار‌های بسیاری خوبی در سطح روستا‌های استان فارس صورت پذیرفته است.

سید کمال پاک‌فطرت درخصوص کارآفرینی و اشتغال در روستا‌ها اذعان داشت: با عنایت و توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی توانستیم با پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و همت مردم، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار را در روستا‌های استان فارس فراهم آوریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اولویت اول و اصلی پایداری در روستا‌ها ایجاد اشتغال است، متذکر شد: در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ بالغ بر ۱۲ هزار شغل پایدار در روستا‌ها ایجاد شده که منجر به توسعه روستا‌های فارس درابعاد مختلف شده است.

او با بیان اینکه توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، گفت: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاورد‌های قابل توجه در روستا‌ها بوده است.

به گفته پاک‌فطرت عمده طرح‌های اشتغال روستایی در محور‌های کشاورزی، صنعت معدن تجارت، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار