ارجونی گفت:شهید سلیمانی یک اسطوره بود و اشعار و مستندات در ستایشگری وی باید دنبال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یوسف ارجونی، رییس سازمان بسیج مداحان کشور پیش از ظهر امروز در نشست نخبگان و مسئولان ستایشگری استان کرمان گفت: کرمان با شهادت حاج قاسم به عنوان مُلک سلیمانی ملقب شده است و این بسیار زیبا است.

او با اشاره به اینکه فرمایشات رهبری را در ۱۰ محور دسته‌بندی کرده‌ایم، افزود: به دنبال طرح‌های عملیاتی با این محور‌ها در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم تا فرماشیات مقام معظم رهبری اجرایی شود و این امر باید به صورت استانی و کشوری دنبال شود.

ارجونی تصریح کرد: تابلوی جامعه ستایشگری در مبارزه با کرونا و کمک‌های مومنانه به اهتزار درآمد و بسیار خوب بود و ده‌ها میلیون بسته معشیتی در قالب کمک مومنانه اهدا شده است.

ارجونی بیان کرد: نگاه بسیج مداحان به سایر مجامع این نیست که به بسیج مداحان ورود کنند و بسیجی شوند، هرچند این خوب است، اما اگر نیایند، باز هم بسیجی هستند، زیرا همه آن‌ها دغدغه نظام را دارند و هر کسی در هر کجای مملکت دغدغه نظام و خدمت به مردم را داشته باشد، بسیجی است چه در بسیج پرونده داشته باشد یا نداشته باشد.

ارجونی بیان کرد: حماسه عظیمی در برگزاری مراسم دهه اول محرم با کمک ستایشگران انجام شد و مقام معظم رهبری فرمودند این کار ماندگاری در تاریخ است و باید به پس از کرونا هم توجه داشته باشیم تا برنامه‌ریزی کنیم و مشکلی پیش نیاید.

ارجونی تصریح کرد: مکتب سلیمانی نشان داد، سردار سلیمانی در مقابل دوست زانو زد و دستش را بوسید، اما در برابر دشمن ایستاد و هنوز هم روح مطهر حاج قاسم مثل خورشیدی است که بر تارک همه بلاد مسلمین می‌درخشد و این آغاز راه است و ادامه می‌یابد.

او با اشاره به اینکه در استان کرمان حدود ۴ هزار مداح فعالیت می‌کنند و مجامع مختلفی هم تشکیل شده است، افزود:ظرفیت‌های خوبی برای خدمت به نظام و انقلاب پای کار می‌آید، اما اگر در این مجموعه‌ها تفرقه و جدایی به‌وجود آید، هم خودشان و هم جامعه هدف‌شان ضرر می‌کنند.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور بیان داشت: طرح شهید سلیمانی در کشور موفق بود و آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا به شدت کاهش یافته است و ما جامعه ستایشگری در کشور موفق‌ترین و گوش به فرمان‌ترین بودیم و هرجا هرچه گفتند، گفتیم چشم و از حق خودمان عدول نکردیم.

ارجونی از مدیرکل صدا و سیمای کرمان خواست در برنامه های خود از مداحان کرمانی استفاده کنند.

او تصریح کرد: وجود مزار شهید والامقام سردار سلیمانی و شهدا در کرمان یک فرصت استثنایی برای استان است، زیرا شهید سلیمانی یک اسطوره بود و اشعار و مستندات در ستایشگری و سبک‌ها درباره وی باید دنبال شود.

ارجونی گفت:در بسیج مداحان برای آموزش تلاش می‌کنیم و معرفی پیرغلامان به نسل جوان و احیای سنت دعاخوانی را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.