غلامی گفت: برنامه آینده وزارت علوم این است که سازمان امور دانشجویان، متولی امور رفاهی دانشجویان شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ادبی هنری دانشگاهیان «زندگی دست یاریگر توست» اظهار کرد: مجموعه‌های معاونت فرهنگی زحمات زیادی را با توجه به غیر حضوری بودن حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها کشیده اند. روسای دانشگاه‌ها هم عموما از این جشنواره حمایت کردند.

او ادامه داد: در شرایط موجود نگاه جوانان و دانشجویان به مسائل و زوایای مختلف مثل مبارزه با کرونا به افزایش تاب آوری در برابر مشکلات و همچنین باز کردن پنجره‌های جدید برای رفع مشکلات جوامع امروزی کمک می‌کند.

به گفته او تحول در استفاده از فضای مجازی باعث شده رونق بیشتری در جشنواره‌ها ایجاد شود.

وزیر علوم افزود: در مقایسه با زمان حضور فیزیکی دانشجویان، مشارکت آنها در جشنواره‌ها خیلی بیشتر شده و این نشان می‌هد که ظرفیت فعالیت ما خیلی بیشتر شده است.

او ادامه داد: در دانشگاه‌ها حوزه معاونت فرهنگی را به عنوان معاونت مهم و اصلی می‌دانیم و در ادغام معاونت فرهنگی با دانشجویی اولویت با معاونت فرهنگی است.

وزیر علوم گفت: برنامه آینده ما این است که سازمان امور دانشجویان متولی امور رفاهی دانشجویان در دانشگاه‌ها شود و در جایی که معاونت فرهنگی و دانشجویی حضور داشته باشند، وظایف را معاون فرهنگی انجام خواهد داد.

غلامی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی، نمونه بارز علاقه مندی دانشجویان در جشنواره‌هاست.

او تصریح کرد: دانشجویان زیادی داشته ایم که فارغ از حوزه تخصصی خود در اسیر فضا‌ها موفق عمل کرده اند.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: جشنواره‌ها و همایش‌های دانشجویی، زمینه و بستر برای کمک به شکوفایی استعداد‌ها و عرضه علاقه مندی دانشجویان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.