رونمایی از هشت طرح کشوری آموزش و پرورش خراسان رضوی

هشت طرح کشوری آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه پرورشی و فرهنگی روز شنبه در مراسمی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم رونمایی از هشت طرح کشوری آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید فراوان بر امورتربیتی، پرورشی و فرهنگی شده است، لذا فعالیت‌های ما در مدرسه باید رویکرد فرهنگی و تربیتی داشته باشد.

او با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان یک کانون فرهنگی یاد شده است افزود: مدارس باید در تمامی ابعاد فضای فیزیکی، محتوای دروس و همچنین ویژگی‌ها و شاخصه‌های معلمین دارای رویکرد مبتنی بر تربیت اسلامی باشند.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم استفاده از بستر سامانه شاد به منظور ارائه نکات و مطالب پرورشی و تربیتی به دانش آموزان و تاکید بر استفاده مناسب از فضا‌های موجود آموزش و پرورش مانند دارالقرآن ها، کانون‌های فرهنگی، کتابخانه ها، اردوگاه‌های تربیتی و نمازخانه‌های مدارس به منظور پرداختن به مسائل تربیتی دانش آموزان ادامه داد: خراسان رضوی همه ساله با توجه به فضای دینی و معنوی حاکم بر استان به دلیل وجود مضجع شریف امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و تلاش و پشتکار همکاران در بسیاری از فعالیت‌های حوزه پرورشی پیشتاز بوده است.

حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با اشاره به جایگاه تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: روح حاکم بر این سند تربیتی است، رسیدن به مراتبی از حیات طیبه دارای شاخص و مولفه‌های تربیتی است.

او با بیان اینکه محور هر شش ساحت ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت اعتقادی، فرهنگی و دینی می‌باشد افزود: نگرش حاکم و گفتمان غالب بر آموزش و پرورش باید تربیت باشد، اگر قرار باشد تحولی در آموزش و پرورش رخ دهد نیاز به تفسیر جدیدی از تعلیم و تربیت داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مربی پرورشی در مدارس مسئول فعالیت‌های پرورشی است و نه به تنهایی متولی امر تربیت ادامه داد: تربیت نیاز به مشارکت با تمامی ارکان نظام تعلیم و تربیت دارد، فعالیت‌های تربیتی نتیجه گرا هستند و باید به یک تغییر، اصلاح و یا تثبیت یک هنجار، نگرش و باور منتهی شوند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.