رنجبر از اتمام فرایند سنجش و ارزیابی نوآموزان پیش دبستانی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۹ هزار نفر نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه برنامه سنجش نوآموزان پیش دبستانی از اوایل مهرماه سال جاری آغاز و تا سوم اسفند ماه ادامه یافت، اظهار کرد: در این مدت تعداد ۱۳ پایگاه سنجش (۳ پایگاه سنندج، ۲ پایگاه سقز، ۳ پایگاه مریوان، ۲ پایگاه بانه و دهگلان، قروه و بیجار هرکدام یک پایگاه) فعالیت داشته‌اند که دراین مدت تعداد هفت هزار نفر نوآموز را مورد ارزیابی اولیه و تخصصی قرار دادند.

او بیان کرد: از این تعداد ۴۶۶ نفر دیرآموز تشخیص داده شد که با استفاده از پکیج‌های آموزشی، آموزش، تمرین و تکرار به مدارس عادی معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد: ۲۵ نفر نیز آموزش پذیر تشخیص داده شده و به مدارس ویژه استثنایی جهت ادامه تحصیل و برخورداری از خدمات توان بخشی هدایت شدند.

رنجبر افزود: تعداد ۶ نفر مشکل شنوایی یکطرفه داشتند و تعداد هشت نفر نیاز به سمعک داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند و تعداد یک نفر نیز ناشنوا به مدارس ویژه ناشنوایان معرفی شدند.

او اعلام کرد: تعداد ۱۸۶ نفر نیاز به عینک داشته، تعداد ۵۱ نفر تحت درمان آمبلیوپی بوده و ۹ نفر نیز برای انجام درمان‌های دارویی و جراحی به متخصصین مربوطه ارجاع داده شدند.

رنجبر تصریح کرد: تعداد دو نفر نیاز به وسایل کمک بینایی و کتاب درشت خط داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند و یک نفر نیز به مدارس استثنایی معرفی شد.

او اظهار داشت: تعداد چهار نفر نیز از نظر جسمی حرکتی با استفاده از معلم تلفیقی و وسایل کمکی به مدارس عادی معرفی شدند و همچنین چهار نفر در ارزیابی‌های تخصصی اتیسم تشخیص داده شد و به مدارس ویژه دانش‌آموزان دارای اختلال رفتاری – هیجانی پویان معرفی شدند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش‌آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار