یکی از سوالاتی که وجود دارد این است که واحد خالی از سکنه باید شارژ ساختمان را بپردازد یا از پرداخت آن معاف است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با توسعه شهرها و افزایش میزان شهرنشینی و همچنین گسترده شدن تعداد آپارتمان های درونش رفته‌رفته قانون آپارتمان نشینی و به تناسب آن فرهنگ آن در دستور کار قرار گرفت.

به دنبال مشکلات متعددی که میان اهالی یک آپارتمان وجود داشت قانون گذار اقدام به تدوین قانون آپارتمان نشینی کرد.

یکی از متداول ترین سوالات و مشکلاتی که در آپارتمان نشینی مطرح می‌شود این است که آیا واحد مسکونی که مدتی تخلیه بوده یا به ندرت از آن استفاده می شده باید شارژ را پرداخت کند یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید گفت که در ماده ۴ قانون تملک آپارتمان ها گفته شده حق شارژ ساختمان باید به صورت ماهیانه پرداخت شود و اینکه فرد در خانه حضور داشته باشد یا خانه به صورت خالی باشد تاثیری در پرداخت شارژ ندارد.

همچنین باید توجه داشت که حق شارژ و تعمیرات ساختمان ارتباطی به بودن و یا نبودن افراد در واحد مسکونی خود ندارد.

تنها هزینه‌ای که واحدهای خالی می توانند پرداخت نکنند آب یا گاز است به دلیل آنکه آنها از آب و گاز استفاده نکرده‌اند از پرداخت هزینه مشترک ساختمان این دو مورد معاف هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۱۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
قربون همون قدیما که همه ملت توی خونه های حیاطی زندگی می کردند و حق شارژ و قوانین آپارتمان نشینی هم نداشتند و مردشور فرهنگ ساختمان سازی وارداتی غربگرایانه آپارتمان نشینی را ببرند که از صفر تا صدش مزخرفه همان فرهنگ ساختمان سازی ایرانی اسلامی خودمون هزار شرف داشت به این آپارتمانهای لونه مرغی آلونک از هرچی آپارتمان در هر نوع و اندازه و قیمتیش متنفریم خونه فقط خونه حیاطی شخصی مابقیش از نظر بنده حقیر مزخرفه . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار