صالحی عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشته‌های دانشگاهی باید بر محور تقاضا بودن توسعه پیدا کنند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید رشته‌های خود را بر محور تقاضا بودن توسعه داده و ارتباطات خود را با بخش صنعت تقویت کنیم.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،   اظهار کرد: یکی از وظایف دانشگاه‌ها این است که با بخش‌های مختلف جامعه ارتباط داشته باشند و نیاز‌های آن‌ها را حل کنند.

او افزود: ارتباطات مداوم دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت امری لازم و ضروری است تا بتوانند از طریق بسیاری از اطلاعات و داده‌های خود را از جامعه و صنعت و کشاورزی و خدمات بگیرند.

صالحی عمران تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه ماموریتی به پرورش نیرو‌های تکنیسینی متناسب با رشته‌های مهارتی می‌پردازد و از آن جایی که انتقال مهارت نیاز صنعت و کشاورزی و خدمات است بنابراین دانشگاه‌ها باید به تامین آن بپردازند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در تلاش هستیم تا رشته‌های خود را بر محور تقاضا بودن توسعه دهیم و ارتباطات خود را با بخش صنعت تقویت کنیم، همچنین محتوی آموزش، سرفصل‌ها و برنامه‌های آموزشی باید از صنعت و کارفرمایان گرفته شوند و روش‌های ارائه آموزشی دانشگاه‌ها باید صحیح باشند.

او با بیان اینکه روش آموزش صحیح به معنای نظری و عملی بودن در کنار یک دیگر است، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید آموزش‌های خود را به صورت نظری و عملی ارائه دهند تا در بازار کار مشکلی برای فارغ التحصیلان به وجود نیاید.

صالحی عمران بیان کرد: ارزشیابی از برنامه‌های درسی آموزشی منوط به حفظ و تقویت ارتباط متقابل با جامعه و صنعت است و باید تمامی استادان در صنعت حضور داشته باشند و بخش‌هایی از آموزش دانشجویان در این حوزه اتفاق بیفتد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار