مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۸۰ کیلومتر دیگر از پروژه راه آهن بیرجند_یونسی هنوز باقی مانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در تشریح آخرین وضعیت پروژه راه آهن بیرجند_یونسی گفت: این پروژه درمجموع به طول ۲۷۱ کیلومتر اجرا خواهد شد که از این میزان ۵۸ کیلومتر از سمت یونسی به بیرجند بوده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

او افزود: زیرسازی این پروژه به طور تقریبی تمام شده است.

داعی با بیان اینکه ۳۳ کیلومتر از این پروژه از سمت بیرجند به یونسی بوده که به شرکت ویستا به عنوان پیمانکار واگذار شده است، تصریح کرد: در مجموع در حال حاضر ۹۰ کیلومتر از این پروژه در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸۰ کیلومتر دیگر از این پروژه هنوز باقی مانده که در حال پیگیری أخذ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی هستیم و مصوبه آن را گرفته‌ایم، عنوان کرد: براساس این مصوبه میزان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب فاینانس در اختیار کنسرسیوم ریلی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: امسال ۶۰ میلیارد تومان به مجموع این محور ریلی اختصاص داده شده و در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز همین میزان اعتبار در نظر گرفته شده که باید مورد تصویب مجلس قرار گیرد.

داعی اظهار کرد: امید است با اختصاص فایناس از صندوق توسعه ملی به این پروژه اجرایی شدن آن در ۱۸۰ کیلومتر باقیمانده سرعت یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی باید ظرف مدت چهار سال از زمان پرداخت تسهیلات ۱۸۰ کیلومتر باقی مانده از این پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.