معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه های سیستان و بلوچستان گفت: ۵۷۵ فقره کارت هوشمند ویژه رانندگان ناوگان باری استان امسال صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، تیمور باقریمعاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه های سیستان و بلوچستان گفت: ۵۷۵ فقره کارت هوشمند ویژه رانندگان ناوگان باری استان امسال صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۳۲۹ فقره رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

او  با اینکه در این مدت ۸۳ فقره کارت هوشمند برای رانندگان فعال بخش مسافری سیستان و بلوچستان نیز صادر شد، ادامه داد: یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای بوده و این کارت دفترچه کار راننده است و فعالیت با آن قانونی می‌شود.

او با بیان اینکه کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد، تصریح کرد: امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های کارت‌های هوشمند رانندگان است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از اسفندماه سال گذشته به صورت غیر حضوری تمدید می‌شود.

او تصریح کرد: هم اینک ۹ هزار و ۵۶ نفر راننده، ۶ هزار و ۵۳۹ دستگاه ناوگان باری، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای داخلی کالای حوزه تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.پ

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار