مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: امسال بیماری کرونا موجب کاهش قابل توجه عضویت در کتابخانه‌های عمومی این استان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل رامروزدر جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال و هشجین گفت: اجرای طرح‌های تشویقی از جمله عضوگیری رایگان نیز چندان در روند افزایش رغبت مردم به عضویت در کتابخانه‌ها  موثر نبوده است.

او هدف از اجرای این طرح‌ها را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد مختلف جامعه و جلوگیری از قطع ارتباط مردم با کتابخانه دانست و اظهارکرد: خانواده‌ها نسبت به این موضوع باید واکنش مناسب‌تری داشته باشند.

رضاقلیزاده با بیان اینکه امسال تعطیلی مدارس ، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی نیز از عوامل موثر در کاهش میزان عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان است، گفت: کتابخوانی می‌تواند هویت فرهنگی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار دهد، از این رو والدین باید نسبت به انس فرزندان با کتاب اهمیت بیشتری دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: در این روزهای بیماری که توصیه پزشکان به در خانه ماندن است، کتاب دل‌مشغولی خاصی را به افراد خانواده می‌دهد.

او اظهارکرد: شیوع ویروس کرونا موجب شده تا بسیاری از افراد که اقدام به امانت کتاب از کتابخانه‌های عمومی کرده‌اند ، از بازگرداندن کتاب به محل کتابخانه خودداری کنند.

وی گفت: همزمان با هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی طرح "کتابخانه‌گردی" با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی کشور با جنبه‌های مختلف فعالیت کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌های حائز شرایط استان در حال برگزاری است.

او افزود: این طرح در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و در شهرهای با وضعیت آبی و زرد با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ازدحام جمعیت و رعایت زمان‌بندی جهت حضور مدعوین اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.