اولین واحد‌های گلخانه‌ای شهرستان درمیان به بار نشست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کشت گلخانه ای مزیت‌های زیادی دارد مهمترین مزیتش این است که در خارج از فصل محصولاتی با کیفیت بالا و بازار پسند و تولید انبوه به دست می آید.

دوسال پیش بود که واگذاری اراضی برای احداث گلخانه در شهرستان درمیان آغاز شد و حالا امید‌های گلخانه داران با ثمر دهی محصولاتشان دوچندان شده است.

گلخانه دار درمیانی گفت : تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰متر از گلخانه زیرکشت گوجه‌های زیتونی است و امسال خداروشکر محصول خوبی داده است.

او افزود : یک کارگر تمام وقت داریم و ۲۰ کارگر به صورت روزمزد برایم کار می کنند.

گلخانه دار دیگری گفت : عملکرد یک واحد گلخانه‌ای تقریبا ۱۰ برابرکشت و کار در مزرعه و فضای باز است.


بیشتر بخوانید


نصیرایی مدیرجهادکشاورزی درمیان گفت :  شهرک گلخانه‌ای شهرستان درمیان با وسعت حدود ۲۰ هکتار و ظرفیت حدود ۴۱ قطعه به متقاضیان واگذار شده است.

او افزود : حدود ۱ هکتار از این شهرک‌زیرکشت محصولات گلخانه‌ای رفته است و متقاضیان جدیدی هم در حال پیگیری و اخذ اعتبارات بانکی هستند.

نصیرایی گفت : برخی متقاضیان احداث سازه را شروع کردند که در پایان سال ۹۹ و اوایل ۱۴۰۰ با بهره برداری خواهند رسید.

تولید محصولات باکیفیت همراه با شاخص‌های صادراتی صرفه جویی در مصرف آب و افزایش درآمد و ارزاوری در بخش کشاورزی از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تداوم کار و تولید محصول در تمامی فصول از جمله مزیت‌های کشت گلخانه‌ای است که باعث افزایش تولید و رونق کشاورزی به خصوص درمناطق کم آب می شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.