صحن‌های حرم رضوی غرق در نور و سرور عید مبعث پیغمبر خاتم

حرم منور رضوی در سال روز بعثت نبی مکرم اسلام غرق در نور و سرور است و مراسم مختلفی با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حرم منور رضوی در سال روز بعثت نبی مکرم اسلام غرق در نور و سرور است و مراسم مختلفی با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار‌ می‌شود.

امین بهنام، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در این باره گفت: برای مراسم تغییر نام صحن جامع رضوی به صحن پیامبر اعظم (ص) این صحن با ریسه بندی، نصب ۱۲ لوستر در ایوان ولی عصر (عج) و ۱۲ دیوارکوب نورارآبی شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: همچنین به منظور فضاسازی مناسب و ایجاد حال و هوای عید، پارچه‌های رنگی مزین به عبارت " یا محمد" در دور ستون‌های صحن و پرچم‌های رنگی در  لبه‌های بام‌ها نصب شده است.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی  ادامه داد: سطح صحن شامل تمامی غرفه ها، ایوان و ایوانک‌های آن، همچنین المان گنبد خضراء و نقوش گلدسته‌های دو طرف باب الهادی (ع) و باب الکاظم (ع) نیز با استفاده از حدود ۲۵۰ لامپ LED  کم مصرف، نور پردازی شده است. 

بهنام بیان کرد: گل آرایی ویژه مراسم عید مبعث و تغییر نام صحن جامع رضوی نیز با استفاده از گل شاخه‌های بریده، سبد، طبق و تاج گل انجام شده است. همچنین اماکن متبرکه، صحن ها، آب نماها، ورودی‌ها و پارکینگ‌ها به مناسل عید مبعث گل آرایی شده است.

او تصریح کرد: تمامی امکانات و تدارکات لازم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر نیز فراهم شده است همچنین در شب عید ۴۰ هزار نبات متبرک در مسیر‌های ورود به روضه منوره و در ظهر روز عید ۴۰ هزار کیک بین نمازگزاران توزیع شد.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.